Tisdag

Tisdag, veckan har precis börjat på nytt igen och den innebär också lite utmaningar som alla andra veckor såklart!
I helgen som har varit har det som jag sa innan när jag skrev härom dagen att det varit både trav och hockey såklart och hade inte Leksand vunnit mot malmö så kanske dom nu ska börja fundera på om dom verkligen ska spela hockey eller inte nå mer?
Sen vad har hänt med Luleå då hahahha dom ligger ju för fan i botten, dom som ska vara så bra,hahahahaha..
Ja, jisses!
Igår var vi till Borlänge en liten sväng och hälsade på min minsta son och hans sambo, jag handlade med en hel del mat till dom då dom inte har så bra ställt just nu när allt gåt upp i rask takt såsom mat, räntor och hyror och elen såklart..
Det gäller att kunna tänka nu i alla fall och handla när det är billigt och att komma ihåg att också handla Bra mat så man kan ha hälsan när allt som pågår bakom våra ryggar inte är så kul "vi som vet vad som pågår i alla fall"
man kan försöka odla mycket själv om man kan förstås, men tror att alla kan om man bara vill..
Själv köper jag bara hemägg, aldrig ägg ifrån affären. potatis hos lantbrukare och aldrig i affärrer, lagar all sås ifrån grunden, köper ekologiskt så långt som det går, lite dyrarae men man klarar hälsan bättre om man völjer det..
Köper kött hos slaktaren och mycket älgkött, om jag köper kött i affären köoer jag alltid svenskt kött..
Äter även mat som skyddar mot sjukdomar och gifter som nu sprids i både luften och på marken..
Igår gick dom även ut med att det är många nu som visar hur tusentals sporteliter bara ramlar ihop och dör bara sädär..
Alla vaxxade såklart..
När till och med sjuksköterskor går ut och varnar men folk ser inte ändå vad som händer oss...
 
Det var många läkare som redan tidigt märkte att det de såg inte stämde med vad de fick för rekommendationer.
Dessa två läkare från Californien höll tidigt en presskonferens som blev viral men som sedan snabbt censurerades såklart.
Vi var dock många som hann se den och önskade att fler hade gjort det dessa två läkare gjorde, nämligen att själva titta på den data som fanns tillgänglig, att hålla sig uppdaterad och framför allt inte glömma all kunskap från tidigare influensor som funnits Ifall detta varit fall…
 
Tung visselblåsare 💚
Brook Jackson dedikerade i nästan 20 år för att hjälpa till att ta fram säkra, effektiva, behandlingsmetoder, såsom vaccin och utrustning för att hjälpa andra människor.
Hon hade precis som de flesta av ossett  förtroende för våra rådgivande expertmyndigheters processer för att skydda folkhälsan men när hon tog upp att studierna under framtagandet av dessa injektioner inte gått rätt till så blev hon ju avskedad.
Nu pågår förberedelser för att stämma det berörda företaget och förhoppningsvis kommer dom också bli stämda till slut.
Vi behöver varandra nu när vi fortsätter vägen fram 💚
 
En dag hoppas jag att mina egna barn ska vara stolta över att jag hade kraft och mod att våga stå emot den här massiva, men även den här obehagliga och hotfulla övertalningskampanjen som pågått och som fortfarande pågår. 
Om jag upprör och provocerar dig,då må det så vara.
Jag påminner mig om det en klok person sa en gång till mig: ”Så länge du bryr dig om vad människor tycker om dig, är du deras fånge”.
ligger verkligen en sanning i det för om du du inte bryr dig är du så mycket mer fri..
Jag valde den sprutfria vägen såklart när vaccinationerna mot Covid-19 lanserades.
Det var så mycket som var ologiskt för mig och jag fick tidigt till mig det som jag undrade över.
Jag följde min magkänsla och det är jag så väldigt glad, tacksam och stolt över idag.
Här är några saker jag undrade över i början, innan vaccinet kom. Kanske gjorde även du det också?
– Varför rapporterades dödsfallen ”med” Covid och inte ”av”?
– Varför pumpades det så mycket skrämselpropaganda med antalet ”fall” ut i media och av myndigheter dagligen?
– Varför pratades det inte om en naturlig immunitet istället och hur man kan stärka den?
– Varför satsade man inte på att skydda gamla och sköra med alla medel i stället för att jaga och testa (för 22 miljarder skattekronor) friska barn, ungdomar och vuxna med ett vaccin som var framtaget så snabbt?
Mina funderingar bara tilltog vart efter som tiden gick, bland annat undrar jag:
– Varför förekom det ingen debatt om det oprövade icke godkända utan endast nödgodkända vaccinet, munskydd, vaccinpass, skolstängningar…
– Hur kunde läkemedelsföretagen och försäkringsbolagen få friskriva sig från ansvar föralla eventuella biverkningar?
– Varför har debatten om biverkningar och död orsakade av vaccinet helt uteblivit?
– Vad hände med parollen som sas ifrån början om ”Stopp min kropp”? Varför gällde detta inte i fråga om vaccinet?
Det finns många människor som lägger ner sin själ i att göra det här jobbet som de av skattemedel betalda journalisterna borde göra, till exempel Per Daniel Shapiro på Folkets radio och Zoia Zakariasdotter på Modiga Människor.
Även Ann-Cathrine Engwall, doktor i molekylär cellbiologi med stor erfarenhet av vacciner har envetet delat med sig av sin kunskap.
Det finns många, många fler, men Per, Zoia och Ann-Cathrine har för mig varit tre klart brinnande ljus under denna tid. Läkaruppropet och Sjuksköterskeuppropet är också värda att nämna.
Stort tack för eran infor,mation.
Just nu å frågar jag mig hur det kommer sig att så många människor i min omgivning, som tagit både tre och fyra sprutor, insjuknar rätt så illa i Covid-19?
Jag skulle ha känt mig lurad och arg, ett vaccin ska ju göra så att man slipper bli sjuk, men den vanligaste kommentaren är ”vilken tur att jag tagit tre sprutor för annars vet man inte hur det hade gått”?
För mig känns det som en märklig tankevurpa.
Kanske hade du förblivit frisk med ett bra immunförsvar utandom där tre sprutorna?
Nu börjar det bubbla mer och mer kring det här skapade narrativet, i Sverige och ute i världen.
Om man lyfter blicken ifrån DN, SVT och TV4 och söker information och statistik (från officiella källor) på egen hand, kan man göra väldigt förbluffande upptäckter.
Till sist vill jag nämna ”sanningen” som visade sig vara en lögn om att vaccination förhindrar smittspridning.
Du vet, den ”sanning” som fick länder att införa vaccinpass till följd att människor förlorade sina jobb och blev uteslutna ur samhället. Den ”sanning” som fick så många att kavla upp och ta sprutan av solidaritet.
Hjälpte det?
I måndagsläste jag att under ett förhör i EU-parlamentet erkändefaktiskt  Pfizers representant att man inte gjort några studier alls som visar att vaccinet förhindrar nån smittspridning.
Varifrån kom i så fall den ”sanningen”?
Tack till dig som tagit dig to'id att läsa" även ni som pratar bakom ryggen på mig och bara läser av ren nyfikenhet för att ha nåt att prata skit om, din tid kommer kanske också och du kommer i sinom tid at förstå du också!
 ❤️❤️
💚
 Vill även säga det här också.
"C-19 injektionernas biverkningar är som en atombomb i kroppen."
Missfall, hjärtkomplikationer, cancer och nedsatt immunförsvar är bara några av de skador som Dr. Cole (rcolemd.com uttalat sig om.
 
  · 
CDC och FDA meddelar nu att de ser misstänkta kopplingar mellan injektionerna och en ökad risk för stroke.
Detta rapporteras bland annat ifrån Reuters vilket i sig är en enorm framgång.
Röken börjar sakta skingras och även etablerad media tvingas nu att rapportera det som inte längre går att dölja 💚
U.S. FDA, CDC see early signal of possible Pfizer bivalent COVID shot link to stroke
 
REUTERS.COM
U.S. FDA, CDC see early signal of possible Pfizer bivalent COVID shot link to stroke
A safety monitoring system flagged that U.S. drugmaker Pfizer Inc and German partner BioNTech's updated COVID-19 shot could be linked to a type of brain stroke in older adults, according to preliminary data analyzed by U.S. health authorities. 
  · 
  · 
Rapport från våra sjuksköterskor 💚
 
"Jag håller med.
Jag jobbade häromnatten på min gamla avdelning i stan (numera endast timanställd).
Bland det värsta jag upplevt… patienterna är så sjuka nu för tiden så jag har aldrig skådat något liknande under mina 12 år inom akutsjukvård.
En pågående allvarlig sepsis, en hjärnblödning och en annan allvarligt sjuk man som ingen visste vad det var med riktigt.
Han dog tyvärr senare och litet kunde vi göra för att lindra hans oro och hans uppenbara smärta.
Sepsisen var det ingen som tog på allvar bland läkarna eller ansvariga ssk heller tidigare.
Pga pågående hjärnblödning och kontakt med Lund samt akuta undersökningar och trots att vi var en extra den natten, så var det ingen av oss mest erfarna som hann sätta oss in i sepsis-fallet, fastän vi hela tiden såg på övervakningen att patienten uppenbart mådde väldigt dåligt.
Larmade för snabb andningsfrekvens och puls hela tiden.
Detta resulterar tyvärr snart i ett hjärtstopp där vi får igång patienten igen och hon får gå till IVA.
Där blev det upprepade hjärtstopp och tyvärr får de ge upp efter ett par timmar….
En medicinfri och frisk kvinna, dock gammal.
Alltså man jobbar under sånt tempo idag i sjukvården att man inte hinner stanna upp och reflektera. Hade vi hunnit det hade jag eller min kollega tagit över sepsis-patienten och tryckt på till läkarna att de behöver sätta in åtgärder och fått henne till IVA mycket tidigare.
Tyvärr vågar inte dom mindre erfarna ssk göra det på vår avdelning.
Flera patienter både far illa och dör som resultat av den kaotiska och fruktansvärda vården som är idag.
KAOS är det enda ordet jag finner. 😩
Jag har inte kunnat släppa det här hjärtstoppet sedan det inträffade…jag brukar känna mig som en ragata som lägger mig i allt och styr och ställer i såna här situationer.
Nu var det en ssk som jag känner dåligt och som helst sköter det mesta själv och kommunicerat dåligt - tillsammans med att vi hade fullt upp med vår patient med pågående hjärnblödning… jag ångrar så att jag inte räckte till och prioriterade att lägga mig i just sepsis-fallet.
Jag var helt övertygad om att det hjärtstoppet hade kunnat förhindras om rätt åtgärder sattes in.
Det sa jag även rakt ut till läkaren också.
Det här är en enskild händelse men såna här nätter, när man springer 10 timmar i galet tempo - från den ena till den andra.
Den ena är sjukare än den andra.
Helst ligger de på tresalar, vilket sepsis-kvinnan också gjorde, för att enkelsalar är palliativa eller isolerade patienter.
Jag har ALDRIG stött på så många sjuka människor i den här utsträckningen som nu.
Jag kan inte stå för det vi gör inom vården längre.
 
Först försöker de mörka att det finns biverkningar av C-injektionerna.
Nästa strategi är att skylla på oss som varit skeptiska/kritiska mot denna experimentella nya genteknik som inte ens är ett vaccin!
Nu har det publicerats en studie tillgänglig på självaste Pubmed, en av de största medicinska databaserna, som indikerar att de biverkningar som ses strax efter givna C-injektioner med STOR sannolikhet beror på den stress som skapas av att det finns injektions-kritiska röster!
Man menar i studien på att det då skapas stressutlösta kärlsammandragningar hos den som ska injiceras vilket i sin tur med största sannolikhet leder till de blodproppar, strokes, hjärtattacker, infektioner, svimningar, plötslig död mm. mm. som ses hos de injicerade.
Detta är på ren svenska rent skitsnack och som sjuksköterskor undrar vi hur långt det ska behöva gå i strategin att försöka mörka biverkningar och skylla på annat. Detta är att fullständigt gå över gränsen för vett och sans!
Att studien dessutom är stödd av NIH (National Institutets of Health), en myndighet som lyder under den amerikanska federala regeringens departement för hälsovård och socialomsorg, visar på vilka starka krafter som ligger bakom detta bedrägeri.
💚 TILLSAMMANS gör vi skillnad! 💚
 
Vart är man på väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0