Måndag

Helgen har knallat förbi snabbt igen då och nu är det sista dagen på den här påskhelgen och jag att tycker jag och vi har börjat blivit lite friskare i alla fall så det är skönt! Förutom att jag gjorde en djävla vurpa på garage golvet och skrapade upp hela benet så jag knappt kan gå nu, "klantigt"  Vi har i alla fall hunnit ätit gott och har haft en bra påsk med min dotter och min svärson, så kul när dom kommer och hälsar på och det är ganska ofta som dom tittar ner eller så ringer dom och frågar om vi vill komma dit och fika istället för annars så hinner jag ju aldrig då det alltid är fullt upp här hemma av nån konstig anledning, men då vill man ju inte säga nej heller när dom bjuder upp en på fika så då får man åka dit en sväng 🥰 Så nu är det en återigen en ny vecka nu då som ska ta sin början igen med sjukgymnast, träning och allt vad det nu kommer att  innebära, då det kommer även bli ett läkarbesök den här veckan 🥰  Livet är inte alltid så lätt eller ska man kanske säga " en dans på rosor" för nån av oss som är födda till den här jorden men förstår man inte varför man är här eller vad som händer då blir det nog lite svårare😇 nu gäller det att ta sig ut ur den här tiden bara och hoppas att man höjer sig och följer med, då många kommer inte klara av det, men det får vi ta vi som förstår vad allt handla om..

 

Jag älskar ju ensamheten i perioder och tycker att det är skönt och alla ska vi ju göra våran uppgift som vi har här på jorden som vi bestämde oss för att göra innan vi gick ner hit😇  och gör vi inte det, ja så då kommer vi antagligen komma tillbaka hit igen! Jag har gått igenom så mycket sorg i mitt liv men även massor av glädje som jag är sååå glad för och jag har fått uppleva så mycket hittills i mitt liv och jag har även förstått att "vi lär så länge som vi lever" jag har verkligen lärt mig" vissa människor träffar vi och har kontakt med hela livet med dom och mår bra med dom och vissa människor träffar vi bara för en liten kort period och vi mår fruktansvärt dåligt i deras sällskap och då går vi vidare för att då har vi lärt oss färdigt av dom det som vi behöver veta! Det kan finnas vänner som är så mycket mer än familj " det gör det i mitt liv i alla fall" jag antar att många har det så och det är ju perfekt för det är huvudsaken att man har nån som man kallar familj och är trygg i och det behöver absolut inte vara en familj! När jag var ung så sa jag aldrig ifrån till nån och jag tog åt mig när nån sa nå elakt jämt eller pratade skit bakom ryggen på mig och jag blev då jätte ledsen och arg och satt mig och grät, och tyckte synd om mig själv men idag har jag blivit så mycket klokare " och starkare i mig själv "om man nu får säga så" efter allt som man har varit med om, folk som hittar på för att skydda sig själva och inte vågar erkänna nånting utan skyller på varandra, svärmödrar som inte varit kloka i huvet och svärdöttrar som jag aldrig har gillat riktigt " vi lever här och nu och behöver inte ens bry oss i dom som vi inte vehöver i våra liv!" Jag tar aldrig åt mig om nåt idag om nån säger nåt heller utan jag rycker istället på mina axlar och bryr mig inte så mycket," jag ler lite för mig själv" och tänker att det är inte jag som ska ta åt mig för att nån annan mår dåligt av hur eller vad andra gör emot varandra utan jag går helt enkelt därifrån med ett leende eftersom jag behöver helt enkelt inte bry mig! Jag lägger helt enkelt inte ner min energi på sånt längre och helt plötsligt mår man ju så mycket bättre🥰 Den som oftast pratar skit om andra när du är i närheten, pratar också förmodligen skit om dig också när inte du är med och sånt orkar jag inte med längre!

Jag umgås med dom som jag mår bra av att umgås med och plötsligt blir man så mycket gladare..Man kan inte tvinga nån att umgås med nån annan!

Man ser ofta och hör om inte annat ofta hur människor pratar om varandra på ett elakt sätt och när man gör så, då drar man ju automatiskt bara till sig själv negativitet eftersom man inte tänker positivt när man pratar elakt om andra! Jag brukar vända på det istället om nån säger nåt elakt om nån annan att skratta och tänka positivt, då blir man att må bra..Jag skiter fullständigt i hur mycket folk skryter om allt som dom har eller vill ha eller vad dom ska göra hela tiden, jag älskar livet som det bara är och det är värt så mycket mer än det! Jag lägger ingen större vikt i det som inte intresserar mig längre! Jag lever här och nu och jag vill ha lugn och ro i mitt liv, jag trivs att ofta vara i ensamhet då mår jag faktiskt bäst, även om jag är social i perioder men jag behöver inte ha en massa folk runt omkring mig hela tiden som bara stjäl mina energier för att dom har dåliga själva! Nu låter det kanske som om jag aldrig umgås med folk " såklart gör jag väl det" jag älskar att vara social också i perioder men då mest med min familj och med dom få vänner som jag själv har valt att ha kvar i mitt liv idag!" Dom är inte många men det är själv valt av mig också" Eftersom jag då har tagit bort många av mina vänner som bara vill ha drama omkring sig hela tiden och drog till sig osämja hela tiden som gör att man blir man negativ" man blir som man umgås " sägs det ju! Flera av mina vänner som jag har haft i många, många år har jag också lämnat bakom mig då dom ofta har mycket bråk och tjafs omkring sig och pratar skit bakom ryggen och så och jag vill inte ha den negativiteten runt omkring mig! Det klarar jag mig utan idag då jag tycker om att hellre vara ensam än umgås med nån som bara pratar om andra jämt!

Jag har min familj" halva i alla fall" som tycker om mig för den som jag är och dom och accepterar också mig för den jag är! Sen om hälften inte vill umgås med mig eller inte låter mig träffa deras barn så är det är faktiskt deras problem och inte mitt😇 Det är inte mina barn så jag bestämmer ju inte över dom! Jag har döttrar och min minsta son och alla mina 3 döttrar har så fina barn som jag får träffa och dom är förbi emellanåt och hälsar på och då blir jag jätte glad..Världens bästa svärdotter har jag också" har ju endast bara en" men hon är då värd guld! Mina döttrar har också världens snällaste män som hjälper till och är kanon bra med sina barn, inte många män som är som dom idag! Så jag är faktiskt glad för det som jag har och glad att dom finns i mitt liv, men resten kan man faktiskt inte göra nåt åt, så är det ju bara..Sen finns det dom som jag faktiskt är glad att dom har lämnat mig åt sidan, herre gud jag har mina barnbarn som vill träffa mig" och som får" naturligtvis och det är väl guld värt i livet, dom hälsar när vi träffas ute och dom kommer fram och pratar jämt när man möter dom nånstans " så fina och väluppfostrade" sen finns det människor som lever i nån konstig fasad för att dom vill vara bättre än alla andra men min känsla är nog att dom i alla fall ändå inte mår så bra😇

 

I flera veckor nu har jag läst om unga friska människor som har avlidit eller fått en stroke, mardrömmen är nu verkligen verklighet och den har kommit ifatt många nu såsom vi befarade för några år sen, då när familj och vänner ni vet😇 som skrattade åt oss" skratta bäst som skrattar sist nu" då när vi "foliehattar" inte var värd vatten ens, då när vi hade spetälska och smittade dom stackare som hade tagit 💉 " just för att inte bli smittade" låt mig småle 🤣🤣🤣🤣🤣 då när alla sprang som galningar iväg och ställde sig i kö på gatorna efter att ta nästa 💉 för att få gå in överallt, men idag erkänner dom tamefan ingenting! Och tysta har dom också blivit har jag märkt av nån konstig anledning!

Med facit i hand så är det ju dom som tagit 💉 som nu springer omkring och  smittar alla , som nu blir sjuka, som nu dör en efter en! Inse fakta när dom nu gått ut i svensk media om det" även om det dröjde länge" för att lura och skada så många som möjligt, fina människor vi har att göra med va?

Vad är det då dom är så rädda för nu?

När ska dom nu ta nästa💉😉?

Hur funderar dom egentligen idag?

Kommer dom nånsin att kunna erkänna att dom gick på en sån här stor lögn medans vi " foliehattar" som försökte varna så många för sanningen?Det har jag faktiskt svårt att tro!

Snart kommer det  ju ut ett nytt 💉 " kanske ett motvaxx" om nu i har tur i alla fall och har lika stor tro till det som till det som ni redan har tagit snart ett dussin av 🤣🤣🤣🤣🤣 så var inte oroliga mina vänner för då kan ni ju alltid ta den, för den kommer nog rädda er den här gången, tror ni inte? 😉😉😉

Det här kommer ju fortsätta ännu mer och ju fler man tar ju mindre immunförsvar får man ju kvar i sin kropp och ju sjukare blir man och ju fortare kommer man förmodligen att dö," vad är det folk inte fattar" men dom jag pratat med för några år sen" tyckte väl att det var värt det antar jag eftersom dom fortsatte att ta en efter en"  det är så sorgligt men sant faktiskt att man kan gå med på nåt sånt här! Idag står vi " foliehattar" här med facit i hand med det som vi varnade "så många" för några år sen och ni " hånskrattade" åt oss" och sa till oss att lägga av? 

Men det kan ni gott ha idag, " utan att vara elak" ingen tvingade ju er och ingen stod väl med en pistol mot erat huvud och tvingade er? Eller? Tankarna snurrar nog mycket nu på i mångas huvuden för det skulle det ha gjort i mitt huvud i alla fall om jag fick reda på att ett 💉 som jag sprungit och tagit bara fler och fler av kommer skada mig! Som skulle skydda mig🤔

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0