Lördag

En ny dag knallar sakta fram och våren börjar synas på riktigt nu då snart knoppar kommer börja slå ut och sommaren kommer snart att vara på väg även här i dalarna " det känns redan i kroppen " att pollen ligger i luften även om jag själv tycker att det är lite för tidigt än då!

Annars går dagarna här i raketfart som vanligt och jag bara hänger med liksom på nåt sätt och fixar både skolan och jobbet och allt runt omkring som sker i världen nu, och allt som kommer att hända snart och jag mår prima med mitt liv idag då jag har verkligen blivit tvungen att omvärdera det en hel del och med det även upptäckt att har man en sån fin familj som jag har och fina vänner så klarar man sig ack så långt på vägen som man ska vandra🥰 och det räcker för mig, dom som jag har och är så trött på negativa människor och som bara man duger till när man ska ha nåt eller när det är på deras indicer😇 eller att man aldrig kommer på tals och alltid i sista hand, så nej tack säger jag då!

Nu är det påskhelg och vi har precis legat sjuka så vi har plöjt så många bra serier under veckan som har varit" helt sanslöst" vad bra serier det finns som man inte ens visste om! Och idag är det första gången på länge som jag ska ha påskmiddag här hemma hos oss med familjen, då vi brukar äta med mannens familj i vanliga fall men i år är dom sjuka så då tog vi över🥰 så ingen ska behöva sitta ensam en sån här dag när alla andra firar påsk med sina nära och kära och sen finns det folk som har stora familjer men ändå finns det nån i den familjen som ändå får sitta helt själva! Fy skäms på dom tycker jag! Jag har lagat påskmat i massor och jag har gjort blåbärspaj idag så det blir lite fika efter maten och jag får besök av dotter och svärson och min mans bror så det blir lite mysigt🥰 och helt lagomt.

I år har jag inte köpt några påskägg heller till barnbarnen då vissa är för gamla helt enkelt eller ska man säga " vuxna" och flera får jag inte ens träffa så det känns orättvist att köpa till dom som jag får träffa och dom andra får inga så då har jag valt att inte köpa till nån i år istället av den orsaken för det blir bara en massa skit prat sen efteråt att vissa inte har fått fast jag då är " så himla farlig" för dom🤣🤣🤣🤣🤣 så dom brukar få nåt eller en liten slant när dom hälsar på istället för det gör alla mina döttrars barn, så fina barnbarn 🥰 för då kan ingen gnälla heller sen att det är orättvist om dom ändå inte är hit nå! Sen vissa av barnbarnen har jag inte ens fått vara med ifrån början ens när dom var små heller utan dom har redan en fungerande farmor som fungerar fullt ut ändå och dom har fått vara med under hela tiden sen dom föddes och var små så jag är ändå glad idag att dom har och har haft nån hela tiden, min egen farmor dog långt innan jag ens föddes så jag hade tyvärr ingen😢Blod är inte alls tjockare än vatten i många fall, " fast många säger det" men det är nog så för många idag har jag hört😇 men jag är ändå glad att jag har mina fina barnbarn som jag har" som jag inte då är farlig för" dom är det bästa jag har..Livets efterrätt..

 

Jag tänker aldrig nånsin knipa käft, " bara så ni vet" när det gäller detta gift💉 oavsett om jag på min vandrande väg förlorar både mina vänner, familj och kollegor" eller min s.k  "bekanta släkt" också för den delen vilket jag redan har gjort" från många pga den här falska 💉 som nu med facit i hand har kommit fram att den inte ens hjälpte🤣🤣🤣 som då många av oss sa ifrån början "hoppas verkligen att det idag var värt det sticket för er som tog det" i alla fall så ni nu kan fortsätta stoltsera på sociala medier med era fortsatta injectioner

 

För mig kan jag gått vara utan er som tog bort mig och åsidosatte mig och jag kommer inte heller finnas kvar för er sen heller.."  Vem ska annars stå upp och våga höja sin röst för alla om inte jag? Att bara sitta på sin röv och tro att alla andra runt omkring dig ska göra ditt jobb är fel, det är allt en stor skam så glöm det! Några av mina barn och även barnbarn var smarta och avstod 💉 turligt nog och idag är nog både dom och föräldrarna glada att dom gjorde det!

Jag tycker att det är bra mycket lathet och arrogans ute i dom svenska hemmen också, och jag själv skäms så mycket för allt folk för det " då folk inte ens litade på det jag sa ifrån början" utan litade blint på våran ljugande media" se hur det gick" nu när sanningen sakta sipprar fram lite i taget i våra tidningar också 🤡

 

När man öppnar munnen och talar sanning" och försöker hela tiden i flera år att säga sanningen i alla fall" till dom som man älskar så förlorar man inte sina vänner och familj utan man förlorar i verkligheten bara dom som är rädda för hela sanningen och dom som aldrig gräver själva efter den så gråt inte och lid inte för ni har själva gjort ett val😇

Det är nog dags att vakna nu men det verkar svårt för en hel del... då en del verkar vara totalt hjärntvättade o tror mer på våra fina nyheter o kanske tomten också " vad vet jag"...men tyvärr så kommer en del förmodligen aldrig att vakna upp utan vill leva i en liten oas i hjärnan för då är dom tryggast tror dom tills det mån gång kommer en tid då det är kört för dom själva eller nån i deras egna familjer😇...

Så är det och faktiskt så tar jag den smällen idag för det stör mig inte längre utan jag är lycklig som jag är och att jag har fått lära känna så många fina nya vänner under dom här åren som har gått och många som trodde på mig ifrån början, många som börjat förstå mig under tidens gång, många som förstått till slut, och många som inte förstått alls, så är bara livet och jag tänker annorlunda faktiskt idag hur människor är! Och är väldigt försiktig med vilka jag också umgås med idag! Om jag måste må bra av att välja bort människor som inte litar på mig så måste jag ju det!

 🥰🥰🥰🥰🥰

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0