Tisdag

Halloj dagen idag, tisdag och jag är inne på min andra vecka som ledig det är så skönt😉
Det är ju ett sånt här liv som man egentligen ska leva, jobba så lite som möjligt med full lön!
Härligt!
Vi har varit ute i skogen som vanligt och plockat lite svamp som vi har förvällt och fryst in.
Vi har gjort blåbärssylt och lingonsylt igen!
Vi var ner på kopparbergs marknad bara en snabbis i helgen som var och sen hem, gillar inte trängsel så mycket..
Haft främmande av min minsta och största dotter och barnbarn och även min största och mellan dotter som var hit och firade mig när jag fyllde år🥰
Vi har jobbat båda två, jag mindre än han då!
Och pluggat förstås för i morgon är det tenta..
Spännande.
Det kommer nog gå bra eftersom jag fick högsta betyg på första delkursen🥰
Är inte nå nervös då jag har läshuvud tack och lov..
Jag har hälsat på Benji och världens bästa svärdotter och handlade också med en hel del mat till dom så nu har dom det också..
Inte lätt i dagens läge när allt går upp och det blir så dyrt som hyror, lån, mat, el, bensin och nu ska även vattnet bli dyrare också..
Det är tur att man kan handla ekologiskt och direkt ifrån slakteriet och bönderna och sen odla mycket själva..
Vi har ätit egen odlade grönsaker hela sommaren och då vet man att det är ekologiskt i alla fall.
Dom följer sin plan minsann och dom som fortfarande inte fattat nånting är det nog ganska kört för..
Nummer 17 vet vi som vet vad det betyder men ni som inte förstår kommer ändå aldrig att förstå hur mycket man än förklarar😇
Fler och fler blir skadade av det fina vaxxet som dom gett snart hela mänskligheten och 2 sprutor räcker för att bli sjuk inom några år..
Är huvudet dumt får kroppen lida sa alltid min mamma😇
Det låg nog nåt i det skulle jag tro..
Nu väntar vi bara på att resten ska falla nu när mycket redan gjort det, många kommer inte fatta nånting utan lever på som vanligt trots allt som händer ute I världen😢
Men det får vara upp till dom, till var och en tycker jag..
När det faller kommer många stå där och inte fatta nånting ner än vi som vet varför😇
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0