Lördag

Lördag igen då men nu har det gått nån vecka som vanligt igen!
Dom bara ramlar iväg tycker jag, men det är nog så när man börjar bli gammal antar jag🤣
Hursomhelst så har jag fortfarande varit sjukskriven för ryggen tills i fredags och väntar nu på min s.k. magnetröntgen, men eftersom den här coronan ni vet" som dom lurat på folk allt vaccin och sånt" så är det väntetid på röntgen nu..
Tur att jag inte tagit vaxxet i alla fall för då skulle jag faktiskt mer eller mindre dö i den där maskinen!
Inte många som vet det heller!
Folk sover djupt fortfarande tyvärr!
Nu i veckan så kom naturligtvis nästa dåliga nyhet också så nu blev det cellgifter ytterligare en gång till och den här gången väljer jag faktiskt en operation, för jag orkar bara inte få tillbaka denna skiten hela tiden och må så här piss..
Läkartid om två veckor och diskutera vad som sen ska ske.
Kroppen är upp och ner nu och jag är så himla tacksam för att jag har dom "få" vänner som jag har som finns just nu och ringer och skriver och frågar hur jag mår och skickar krya på dig kramar hela tiden.
När man är sjuk ser man verkligen vilka som egentligen finns!
Tack till alla er och tack till mina underbara döttrar Therese och Isabelle som också kommer hit ofta och hälsar på och skriver fina meddelanden till mig, och tar med mig ut på olika äventyr ibland så man får nåt annat att tänka på och som är guld värt så vad skulle jag göra utan er❤
Tack till mina underbara barnbarn också som är hit med jämna mellanrum och livar upp eran mormor🤩
Blir så glad när ni kommer förbi🥰
Själv orkar jag inte så mycket just nu då livet ser rätt upp och ner ut men snart kommer jag igen och då blir det bättre..
Ensam är stark sägs det och många gånger har jag fått kämpa i min ensamhet men de  här gången har jag så mycket stöd❤
Just nu har jag semester, jag orkar fan inte bråka heller med fk och myndigheter när man är sjuk och inte mår så bra!
Systemet är helt fuckt up!
Vi har odlat en hel del också och tagit reda på allt det och plockat våra egna körsbär, hallon som vi har gjort sylt av och andra bär till sylt också och saft förstås och svamp och gjort det vi kan göra i alla fall inför vintern..
Tror inte att det är så många som förstår vad som komma skall så det blir nog ett makabert uppvaknande för många om ett litet tag skulle jag tro..
Dom som sover djupast kommer nog få ett riktigt abrubt uppvaknande!
Hösten kommer med nya utmaningar" igen" då det inte blev som det skulle och för att må bättre måste jag ändra på det själv när man inte får hjälp av chefer som inte lyssnar!
Då får man välja nya vägar, så är det bara!
Idag har vi haft fulla huset i folk" som vanligt" och fikat med dom och då får jag nå annat att tänka på och det är ju kanon bra..
I morgon blir det svamp plockning och ta in nya fräscha energier i skogen!
5 veckor kvar av våran semester nu och det är sååå skönt..
Det kommer hända mycket här framöver och ser fram mot allt ändå som jag alltid gör trots att jag ständigt är sjuk..
Dom runt omkring mig förstår inte hur jag orkar vara så positiv jämt, men det nog det som är min styrka antar jag😇
Jag tar alltid nya tag, hänger inte upp mig på skitsaker, för då får man annat att tänka på och får se det från en annan synvinkel..
Allt blir bra till slut och efter regn kommer det alltid solsken, så är det bara😉
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0