Tisdag

Hejsan igen alla mina vackra, underbara människor därute!
Veckan som har varit fram tills idag så har mannen bytt olja och servat bilen" han är så noga med det för då håller dom ju längre" 
Han har nog kanske nån poäng med det skulle jag kunna tro😉?
Det gör han 2 ggr om året på våra bilar.
Vi har kört 2 stora kärror med skräp idag också och alla volvodelar till soptippen så nu börjar det verkligen bli lite plats här hemma🤣
Vi har ju ingen 240, 740 eller 850 kvar längre så jag fattar inte vrf man sparar på allt?
Men man vet ju hur karlar är, ska samla på allt🤣
Men nu djävlar blir det tomt äntligen!
Vi har plockat av nästan alla körsbär och kokat sylt och saft men jisses vad körsbär vi fick i år, gäller att ta reda på allt som skog och mark ger nu, så man har inför vintern, allt som man kan ta vara på är perfekt nu när allt ökar mycket i pris i rask takt med allting!
Och värre kommer det bli..
Tycker riktigt synd om dom som kommer få gå ifrån hus och hem snart pga el och räntor!
Men planen hittills hålls än😉 och vet man inte vad som händer nu i världen så kommer man nog förmodligen få ett hiskelit uppvaknande snart!
Idag har vi ätit hemgjord köttfärslimpa, egenodlade grönsaker och potatis, tänk vilken skillnad det egentligen är när man odlar allt det själv!
Fick tag på köttfärs direkt från slakteriet för 50 kronor kilot men då känner jag ju dom😇!
Jisses vad köttfärsen är dyr i affären nu!
Jag har precis börjat på min 3e veckas semester och har 4 veckor kvar, skönt att det inte är sådär stekhett ute nu bara!
Mitt schema nu efter semestern blev ju helt underbart❤
Blåbär har jag fryst ner massor så nu blir det lingon, svarta vinbär, hallon och svamp som ska plockas så man klarar 1 år framåt igen!
Sen blir det lite annat också..
Hörde på nyheterna att dom skjutit på ett kärnkraftverk så nu får vi verkligen hoppas att det inte kommer några radioaktiva moln som för det hit till oss.
Jag själv har förberett mig så att jag har allt sånt till hands!
Kan bara vara skönt att vara förberedd!
Ha en fin vecka😍
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0