Lördag

Hejsan allihopa en dag som denna, en Lördag med värmebölja kan man nog säga..
Vi har haft en mycket bra och kanon fin semester hittills, men har hela tre veckor kvar än, så skönt, och då hinner vi plocka lite mer bär och svamp och göra lite mer sylt och saft inför vintern, så skönt att ha allt sånt klart tycker jag🥰
Tomater får vi massor i år och fina och stora gurkor har vi fått hela sommaren är ju så gott med egenodlat i alla fall, det är ju en helt annan smak..
Dillen har jag fryst in och egen sallad har vi också använt hela sommaren🥰
Ägg köper jag av en fin vän så hönorna har lagt äggen samma dag, och 2 kronor ägget är mycket billigare än att köpa i affären och dessutom mycket godare..
Ja nästa år blir det ett växthus, om det inte blir ett hus på landet då 😉 där man kan ofla det mesta själv så man får det mesta ekologiskt..
Sen börjar jag ju plugga "igen"😉
Fick kanon schema så jag jobbar typ 8 nätter i månaden med full lön, ska bli jätte kul och skönt framförallt med allt just runt omkring nu som det är nu..
Jag hinner inte ens med det jag ska hinna nu med allt som försiggår🥰
Idag har vi haft främmande här och vi har bjudit på grillmat, och fika såklart efteråtoch och riktigt trevligt var det..
Nu har mannen åkt ut med båten en sväng men jag stannade hemma idag😇
Var med ut en sväng igår och det blev en riktig långtur med trevliga vänner🥰
I morgon blir det ut och kolla efter lite svamp och kanske en liten båttur,så skönt att vara på sjön när det är fint väder men det får inte vara för varmt heller..
Igår kom mina nya tröjor också, dom var så snygga och dessutom billiga, så billiga märkeströjor får man nog leta efter!
Det var bara ren tur att jag hittade dom😊
Måndag ska jag ta nya prover igen så läkaren i Falun har dom veckan efter då vi ska träffas och diskutera om operationen..
Hoppas att det går fort bara..
Nu får ni fortsätta att ha en bra helg alla fina vänner🥰
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0