Onsdag

Onsdag och det har varit en fantastisk helg, med mys och ett glas vin som varit perfekt att börja sin ledighet på när man gjort några nätter igen med dom bästa❤
Skönt att man bara kan ta ett glas😉
En sak är jag så glad för att mina föräldrar aldrig drack utan jag växte upp utan att ha några drickande föräldrar.
Nånting bra gjorde dom i alla fall.
Själv var jag aldrig intresserad av det då jag inte ens tyckte att det var gott.
Finns så många barn ändå i denna värld som har föräldrar som dricker varje helg, endel mitt i veckorna, så man ser mycket hemskt när man jobbar natt på helgerna, usch ja.
I helgen har vi plockat 15 liter svamp som vi har rensat, förvällt och fryst in, och till helgen blir det att plocka ännu mer, det finns ju hur mycket när och svamp som helst i år och det är så gott med en kantarellsås till köttet.
I helgen ska vi även plocka lingon så vi kan fortsätta göra hemgjord lingonsylt, jag kan inte längre äta köpt lingonsylt heller och mycket nyttigare med hemgjord, självplockad ekologiska lingon🥰
Sen är frysarna proppade med olika bär och svamp så vi klarar oss i vinter.
Om det kommer nån ny cyber attack😉
Sen är det bara då det goda ägköttet som fattas än😍
Igår ringde min största dotter och frågade om jag ville med ut och gå, och vi tog en långpromenad och det var jätte skönt då det var så fint väder.
Sen åt jag mat och vi tog också en lång cykeltur efter maten  så det blev ganska mycket och det är bra.
Jag har gått ner 2.5 kilo sen förra helgen sen jag började med promenader, att cykla, och att ha varit i skogen mycket och gått också där andas man ren och frisk luft.
Bara 7.5 kilo kvar nu då, men jag brukar faktiskt ha lätt att gå ner i vikt när jag väl har bestämt mig för det.
Så få se hur det går då, min svärmor gnäller på mig att jag inte är alls nå tjock😅😅
Idag går jag på mina nätter igen då som vanligt med dom bästa🥰
Har inte orkat gjort så mycket mer än cyklat, tagit promenader, plockat bär och städat, tvättat när jag har varit ledig, då allt sånt måste göras också när man inte jobbar.
Sen förstår inte alla som inte är insatta i hur mycket man egentligen har att göra.
Sen när det är corona försöker jag undvika att umgås med så mycket folk tack vare att både ovaxxade och vaxxade smittar varandra lika mycket.
Det räcker med att smittan ökar i världen ändå tycker jag hos båda parterna.
Nu får alla ha en fin vecka och en fin helg och ta vara på varandra, man vet aldrig när man bara ramlar ihop och inte finns mer.
Kram🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥲
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0