Lördag

Lördag "igen" och veckan har som vanligt bara rusat iväg i vanlig ordning.
Frivecka heter det var det nån som sa 😉, men det vete fan om det är det på riktigt då allt annat ska göras som man inte hinner med annars när man jobbar😇
Har haft en sån himla magkatarr i veckan och värk i kroppen som har gjort att jag inte mått så bra och varit så trött.
Cellgifterna som jag ätit har verkligen förstört slemhinnorna i kroppen men ibland har man inget val än att äta mediciner trots att jag är emot den.
Har kämpat på i 1 år nu med sjukdomen som gett både högt blodtryck och högt socker men man får allt vara positiv ändå, det finns dom som har det värre.
Men med mina barn Therese och Isabelle och barnbarn och vänner som funnits så får man ett leende på läpparna när dom kommer och hälsar påen i alla fall🥰
Dom får en att se framåt då dom alltid finns🥰
Nästa helg kommer hela konkarrongen hem hit också och vi ska ha en spelkväll igen, det kommer bli jätte skoj🥰
Få umgås och äta gott och må bra.
Coronan ökar åter igen nu och nu bland dom som är full vaxxade så sprutan var ju djävligt bra" eller not"😇
Så nu kommer det gå upp igen när alla restriktioner är släppta och folk springer omkring på krogen igen och kramas och sliskar sig, sån tur att man själv håller sig hemma och slipper all smitta när man är försiktig🥰
Men nu har ju dom där värdelösa sprutorna både visat sitt och gjort sitt och nästa dos ska delas ut och den blir nog ännu bättre🤔 skulle jag tro!
Lycka till säger jag bara🤔
Ja hursomhelst så är det i alla fall frivilligt och ingen kan sen skylla på att man blivit tvingad.
Så många nära bredvid mig som blivit så sjuka och även gått bort unga av detta vaxxet.
Förstår inte att folk inte öppnar ögonen innan det är försent!
Nu blir det att hålla sig undan ännu mer då.
Snart ny vecka, jobb igen och nya utbildningar igen, tycker inte vi gör nåt annat!
Men nu har vi traskat in i oktober som är en ny fin tid med höst och röd/gula fina färger när man får tända ljus och krypa ner i soffan och bara mysa när man är ledig🥰
Älskar hösten, förut mådde jag alltid dåligt med ångest varje höst men nu mår jag så bra på hösten, berodde på att jag var i ett dåligt förhållande men det ser man inte när man väl är i det!
Kärleken är så blind och det håller jag faktiskt med om.
Skulle aldrig nånsin idag stanna i nåt som är dåligt med både tjafs och bråk idag, det har jag verkligen fått nog av.
När man blir äldre blir man klokare och då accepterar man inte allt.
Idag gick jag ut i skogen igen" det är så fridfullt" och hittade lite mer svamp så nu är det förvällt också, jisses så mycket svamp det finns i skogen i år!
Men det är gott och nu slipper man snåla i alla fall med kantarellsås.
Annars vandrar livet på som vanligt här hemma och jag är mest hemma när jag är ledig då jag är så trött efter mina skift och helt slut i kroppen.
Folk får gärna komma hit och det gör dom också men jag orkar inte hälsa på nån då jag behöver min vila vid ledighet.
Jag är ju en fryslort så jag går gärna inte ut när det är regn och kallt.
Jag trivs bäst hemma där jag vet att jag inte får nån smitta och bli sjuk.
Nu håller hockeyn på och hoppas att Leksand vinner idag💙
Ja alla får ha en fin vecka nu och kämpa på med allt runt omkring i veckorna som jag gör.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0