Tisdag

Tisdag " igen och helgen är återigen slut och en ny vecka har precis tagit sin början..
Veckan som har varit har varit ganska okej faktiskt och jag har varit ledig nu i 7 nätter och haft lite möten med chefen och gått långpromenader så jag ska kunna gå ner i vikt lite.
Haft besök av mitt barnbarn Elias och druckit kaffe med han.
Haft även besök av min bror och mina syskonbarn och mannens bror och min minsta dotter med barnbarn🤩
I förrgår var jag till graven och satte lite ljus där då det var fars dag.
Gjorde lite fint där också.
Vidare sen till mannens pappa och firade han också.
Fick gofika där.
Hem och sen bakade jag150 saffransbullar och 150 vanliga bullar så nu finns det till vårat årliga Luciafirande.
Idag bakade jag lite syltkakor också.
Är ledig i 9 nätter till nu" det är lite lyx faktiskt och liiiiite semester 😉 och då ska jag passa på att baka lite mer inför julen så man har det gjort sen också.
Ja snart är julen här och man får börja julpynta lite också, det är ju så fint med julen🥰
När man får tända ljusstakarna i fönstren och det lyser så fint.
Äta så god mat med dom bästa och bara ha det så bra❤
Ledig i 17 nätter igen till jul" liiiite semester igen" 😉 så skönt.
Det är faktiskt lite lyxigt..
Jag satt härom dagen och tänkte på döden " för vi alla ska ju dö förr eller senare" det är ju faktiskt livets gång!
Men många tänker nog inte så idag att typ i morgon kanske vi inte finns," om vi råkar ut för en olycka eller sjukdom snabbt så man går bort fort för då blir ju problemet hur vi ville ha det när vi dör, eller om vi blir svårt sjuka, vem ska ta hand om våran ekonomi och allt runt omkring då?
Såna saker tänkte jag på för flera år sen eftersom jag börjar komma upp i åren nu och är multisjuk så man vet ju aldrig om dagen kommer fortare än man tror 😉?
Så jag bestämde mig för att fylla i både Vita arkivet och Livsarkivet för att dom som ska ta hand om allt efter mig om jag blir svårt sjuk, så det blir rätt person som som man vill ska fixa allt.
Jag har skrivit precis hur jag vill ha det, så den det gäller vet sen.
Vi har även skrivit ett testamente så allt blir rätt och riktigt så det kommer till rätt såsom vi vill ha det den dagen när den kommer.
Många är rädd för döden men inte jag, det är det finaste som finns😇
En helt ny väg, ett nytt liv i paradiset❤
Idag ska jag baka lite mer😉
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0