Onsdag

Nu var det ganska länge sen som jag skrev här  och det har varit ganska hektiskt på sistone om man säger så 
Onsdag vecka 5 är det idag och mitten på den här veckan " igen" och veckorna rullar bara på som vanligt.
I tisdags natt som va gick jag på mina nätter igen oh så skönt att vara där jag trivs som bäst med dom bästa❤
Helgen och veckan som har varit har varit lugnt då jag inte orkar med så mycket mer i mitt liv just nu.
Jobba, jobba, jobba och helt slut i kroppen överallt och trött  trött trött😇
När jag jobbar mina nätter så typ äter, sover jobbar och skiter jag😆😆😆
Det är det enda som jag orkar, är så när man blir äldre och man får vara glad att man orkar jobba i alla fall och få ihop till sin pension.
Annars blir det ingen bra pension.
Sen är det ju corona också och riskgrupp som jag är i så håller jag mig undan och ringer alltid innan jag hälsar på nån så ingen annan är där just då så dom få jag umgås ned är ganska skönt ändå❤
Ambulansen va hit förra veckan pga vissa saker som jag inte vill gå in på här, ville att jag skulle åka med upp till Falun, men som alla vet så jobbar man ju själv inom vården så är man ganska envis😉
Snart är det helg gen och hoppas att den här snön får vara kvar kanske det blir lite snöskoter nån dag när jag blir bättre men mannen har är ute och åker för fullt så han trivs nu😊
Mannen skulle åkt till Sälen helgen som var men det blev inget, så det får bli när jag är ledig sen.
Men dom var ut en vända ändå😁
I förra veckan var jag ner till smedjebacken och hämtade korv som jag hade beställt och en hel del med böcker hos jätte trevliga människor❤
Ska hämta korv i morgon igen🙃
Julen har äntligen passerat för det här året och snart är våren återigen på ingång.
Skönt att det är över.
Det är ju corona också så det svårt ned allting och även med kalas i år.
Är jätte noga med att innan jag hälsar på nån att inte nån annan alls är där jag hälsar på ner än familjen som bor där då jag tänker på mitt immunförsvar i första hand och dom som förstår det är jag så glad över.
Mina 2 minsta barn har fått en lillasyster här om veckan, så liten och söt och så himla perfekt❤
Wilton hade varit helt förtjust i henne❤
Så nu vill han ha en egen liten lillasyster❤
En dag här när jag vaknade till liv hade mannen lagat mat och bakat en kärleksmums cheese cake och jisses vad god den var men ack så mäktig.
Va upp till svärmor med en massa böcker eftersom hon älskar kriminalare och deckar böcker, så nu har hon lite att läsa igen❤
Är så trött och slut och bara sover så jag är jätte glad att jag inte har nåt att passa ner än jobbet då det är det enda som jag orkar med nu.
Va till tandläkaren härom dagen och det är inte billigt att gå dit kan jag lova.
Jag har även några dagar hämtat några av mina barnbarn på fritids och dagis då dom själva har frågat om dom får vara hos mig istället  så det är inte alls så att jag ringer till dom och frågar om jag får ha dom som vissa får för sig, utan dom vill hellre vara här än på fritids och dom har frågat själva😁
I måndags kom mannen hem med blommor " bara sådär" tycker att män som uppskattar sin fru så är faktiskt riktiga män.
Man behöver inte ha nån speciell dag bara för att få blommor då man ska uppskatta varandra annars också I ett förhållande❤
Idag har jag fått massage och kroppen var helt åt helvete  handlade också åt min dotter när jag ändå var inne i stan eftersom det hände lite tråkiga saker igår natt❤
Idag gjorde jag en god gärning igen även om folk inte tror det då det aldrig syns  eftersom det är bara jag som glöms bort.
Ha nu en bra vecka 🥰
Det ska jag ha
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0