Söndag

Söndag " igen då"  och sista veckan på den här veckan och i morgon börjar en ny vecka.
Veckan som har varit har det varit fullt upp, nya prover som inte är nå bra, genomförkyld  och inte kunnat göra mycket, så mannen har såklart hjälpt mig att handla så vi får hem allt nu i dessa corona tider😊, guld värt🥰
Vi hade hemstuder i måndags och nu i morgon har vi också hemstudier och läsa på inför tentan nästa måndag" som jag då har som vanligt inte öppnat böckerna och kollat så jag hoppas att även den här tentan går bra utan att ha läst på😉
Det har ju gått bra hittills varje tenta fast boken varit igenstängd.
I fredags ringde mitt barnbarn Wilma och vi blev uppbjuden på tacos till dom, jätte gott😋
Och ville att jag skulle komma upp som idag och bygga pepparkakshus med dom.
Men i morse ringde min dotter och ville att jag skulle följa med till Borlänge och handla skor och kläder till barnen, så dom hämtade upp mig och jag följde med dom dit🥰
Kul när barnen och barnbarnen ringer och frågar om jag vill följa med, nu i corona och allt när jag mest är hemma nuförtiden, då är det kul att jag får förfrågan om att följa med🥰
Inför julen har jag nu köpt skinkan och fryst ner och bara lite smågrejer kvar att handla, all julmust är klart och alla julklappar till barnbarnen som ska levereras närmare jul💙
Igår satt vi upp granris och fåglarna ute på verandan och granen på gården som lyser så fint, satt upp adventsljusstakar igår kväll så dom kunde tändas idag när det är 1a advent som är en tradition som mamma lärde mig när jag var barn och skulle aldrig vara den som bryter en tradition.
Varit till graven och tänt ljus så det blir lite ljusare där också både hos mamma och hos Stefan🧡
Mannen lagade mat idag och jag fick bara sätta mig och äta så gott🥰
Bingolotto och godis och bara vara har vi också hunnit med🤩
Rensat ut lite porslinstomtar som jag köpt när jag flyttade hemifrån och gett bort eftersom jag inte längre använder dom så blir det mer plats på vinden.
Rensat kläder och skickat iväg till en vän som också har small som jag.
Nu är det bara att invänta nya veckan med nya saker som måste göras som det är varje vecka..
Ha en bra vecka, det ska jag ha med världens bästa arbetskamrater❤
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0