Tisdag

Veckorna rasar iväg och jag är fortfarande dålig med min förkylning, och astman och andnöd, är inne på min fjärde vecka nu, och håller mig undan allt vad jag kan ifrån sånt  som heter sjuka människor och förkylda barn!
Ont i kroppen har jag och jag är tvungen ta astma medicinen var fjärde timme nu, och ändå är det ganska jobbigt. 
Var på astma kontroll förra veckan och dom var inte alls så bra jag så jag fick utskrivet mediciner men dom tar ju slut innan dom ens kommer fram dit då folk hamstrar som aldrig förr.
Som tur är så har jag alltid sånt i reserv hemma om det skulle bli som det är nu, jag tänker på allt i förväg tavk och lov.
Tog en massa prover också och dom låg inte heller bra ( mitt i denna Corona hysteri) också.
Bara ta nya tag och inse att man faktiskt inte är odödlig ( än i allafall)
Hålla sig undan riskgrupp som man är dom närmaste månaderna i alla fall.
Ibland är det allvarligare än man tror då jag är en sån som aldrig tror att nånting är farligt.
Tills det bevisar motsatsen i alla fall.
Men jag tror att rädsla gör människor sjukare än själva sjukdomarna.
Annars har mina barn och barnbarn varit så snälla och varit hem hit och hälsat på ( bara dom som är friska såklart får komma hit nu)
Det är dom som alltid brukar hälsa på i vanliga fall som har varit hem i alla fall.
Nu mitt i corona hysterin håller jag mig undan i alla fall och mannen ( han som alltid finns) får ta det stora ansvaret att handla hem allt då jag inte gärna vill gå i affärer nu med stora folksamlingar.
Jag har varit med han till Biltema, bara för att få lite frisk luft och som sällskap men setat bara i bilen ( för folk har ju sina förutfattade meningar som vanligt) utan att först ta reda på hur det ligger till, snacka om att inte ha nåt liv!
Idag hämtar mannen nya motorsågen som jag köpt till han ( för det var han verkligen värd)
Dyr men värd vartenda öre.
I år blev det han som fick en påsk present🥰
Idag kom det där viktiga papperet som förändrar mitt liv, till den jag vill vara och har drömt om🥰
Idag klickade jag hem ett nytt vitrinskåp ( 5.500) kostade det men det drabbar ingen fattig, helst inte mig.
Har alltid velat ha det så det kommer platsa fint i vårat fina hem.
Måste ha plats med allt som jag har beställt, nu när det kommer hem och när man har snälla människor som finns runt en😛
Mannen har polerat och vaxat bilen han köpte och snart ska min bil också in och bli lika fin, han kan min man😉
Ja, sen det här med Corona hysterin, folk blir mer sjuka av hysterin än själva sjukdomen, klart folk dör när det inte finns nåt botemedel😉
Tur i oturen att folk en gång slipper spruta i sig vaccin som inte är beprövat, och bli ännu sjukare och till och med dö av det.
Vi dör ändå när det är meningen.
Kom ihåg att det aldrig blir som vi har tänkt oss att det ska bli utan det blir som det är bestämt långt innan vi gick ner på jorden.
Vi har själva valt så klaga inte på nån annan.
Kanske är hemskt att folk dör i viruset men allt har en mening och vi lär oss av det.
Sen måste folk dö eftersom det är för många på jorden och det måste tyvärr rensas.
Det är livets och tidens gång.
Själv är jag inte nå rädd för döden för alla ska vi den vägen vandra.
Jag har lovat mig själv och gett mig ett löfte den dagen som jag går bort.
Nej nu ska jag vila mina lungor och ta det lugnt.
Ha en bra vecka alla fina som finns och är Goa och rara.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0