Ny vecka.....

Dagen gryr återigen och det har blivit måndag morgon igen, och en ny vecka och en ny dag har tagit sin början, och jag gick av i morse på mitt sista skift och nu är man ledig en hel vecka, så skönt men så mycket som ska fixas ändå.
Idag blir det besök hos advokaten, och tisdag massage 😇 så skönt det ska bli och på onsdag är jag medbjuden med min dotter för hon ska handla lite nytt på ikea till sitt nya, fina hem, "som hon har gjort så fint och hemtrevligt" och ville att jag skulle följa med, så snällt när hon frågar om jag vill följa med tycker jag, så får jag umgås med henne så då gör jag det såklart.
Hon har bjudit upp mig på fika under helgen också som var.
Hon är så go och snäll som frågar då jag inte vill tränga mig på hos någon alls över huvudtaget så åker jag faktiskt mest till dom som bjuder hem oss på fika och det är mest hon som gör det🥰
Så då blir det ju lite besök där.
Har massor att göra hemma också med allt men bjuder man upp mig så tackar jag inte nej såklart, men annars är jag dålig på att hälsa på folk överlag, men så är det nog med dom flesta idag att man har alltid mycket att göra mer än sitta hemma hos andra hela dagarna.
Men alla förstår tyvärr inte det.
Alla människor är inte skapta lika " som tur är"
Trivs hemma och pyssla i hemmet och ha ordning och reda i hemmet och det tar också en massa tid.
Igår kom min dotter och barnbarnen hit och hälsade på och strax därefter kom min son, svärdotter och barnbarnen så vi fikade och satt i solen medans mannen byggde golvet på altanen, som han hade varit och köpt virke till medans jag sov, så duktig att göra allt själv tycker jag.
Nu är golvet snart klart och bara resten kvar då 😆
Fattas bara taket och badtunnan, eller om det blir ett spa😉, har inte bestämt mig riktigt än faktiskt.
Sen kom en vän förbi också och fikade lite med oss alla och tycker att mannen gjort ett för starkt golv" och " överkurs" men va fan det ska väl vara hållbart"
Sen när altanen är klar så får det bli en grillfest också såklart med dom som vi redan i sommar har varit bjudna till och grillat eftersom vi varit bortbjudna nu flera gånger till andra på grillning🥰 så det kommer bli skoj.
Nån gång måste vi ju också vara hemma hos oss 🥰
Vi är alltid bortbjudna till andra men har aldrig det hemma hos oss men nu får det bli ändring på det i framtiden.
Fredag åker vi till våran frizon för första gången sen vi gjorde klart där uppe  och det blev så fint och hemtrevligt ( som vanligt)
Så skoj att så många av mina vänner tycker att jag är så duktig och har så fint där uppe  dom säger att det känns som att komma in i ett hus när dom kommer dit, men det är ju så det ska vara om man ska trivas🥰
Älskar att ha det fint och hemtrevligt.
Nu är det återigen Merkurius retrograd, som betyder att planeterna går baklänges" igen" som innebär bland annat att många materiella saker går sönder nu hela tiden som bilar och elektriska saker och att många människor mår dåligt igen på olika sätt och olika nivåer och många separerar även nu igen under såna här planeter och många bråkar mycket och har stora problem.
Många ältar gamla saker och river upp gammalt, pratar skit så att säga" men bara för att må bra själv  tror dom  men jag vet att ger man positivitet får man också det  tillbaka och tvärtom"
Man ger det man får, så ju mer man ger negativitet om andra desto mer slår det tillbaka på en själv.
Men jag brukar säga att" efter regn kommer solsken" alltid.
Om man ser allt positivt, umgås inte med negativa människor utan umgås bara med dom som man mår bra i sällskap med så bildas ingen negativitet utan bara skratt och att man mår bra.
Många rensar karma" om man bara visste vad jag rensat" men alla vet inte hur man gör och då blir det lite svårare.
Många låtsas ha det bra fast det är kaos.
En sak har jag fått till mig i alla fall och det är att jag kommer aldrig att försvara nån mer människa inför nån annan som inte är värd det, utan jag kommer låta det som sägs gå in genom ena örat på mig och ut genom det andra på samma sätt, sen kasta ner det på backen, trampa hårt på det och gräva ner det i backen och låta människor tycka vad dom vill om andra.
Sen bara glömma det.
Man har rätt att tycka vad man vill om andra," men säg för fan inte det till mig då" utan till den det gäller  men det är många alldeles för fega för tyvärr.
Vill bara att alla ska få må bra och ha det bra" även om många inte tycker att jag är värd det" men som sagt kärlek ger kärlek  hat ger bara hat och ju mer man pratar om eller visar att man hatar nån ju mer negativitet bygger man upp i sig själv  så tänk och ge kärlek  ju mer kärlek får man men tyvärr förstår inte alla människor att det är så  och då blir dom att må ännu dåligare, men det är också ett karma som ska bearbetas och tur att jag har lärt mig att handskas med det och vet hur man gör.
Idag kan jag sätta mig ner bara och skratta hur patetiska vissa är och tycka synd om dom faktiskt för att dom inte förstår mer än så.
Ja ha en bra dag alla mina fina där ute🥰

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0