Torsdag

Torsdag och snart helg igen, regnet ligger i luften idag men jag sitter och kollar på när mannen bygger på verandan!
Det blir så fint till slut kan jag tro.
Har hjälpt han att mäta lite grann.
Alla som varit hit och sett den tycker att han är så duktig.
Idag är en sån där dag när livet känns som skit igen" som det gör lite sådär ibland hos alla och alla dagar är faktiskt inte en dans på rosor minsann" och man bara ska vara andra till lags hela tiden och göra som alla andra vill.
Så nu sitter några säkert och skrattar och har skadeglädje av det också " ni vet säkert vilka jag menar" och ni vet säkert vilka ni är också😉
Prickade jag rätt så tog ni antagligen åt er?
Finns dom som inte har det bra själva men själv hänger dom ut andra människor för att dölja sina egna sjuka saker.
Jag har varit världens skit människa enligt vissa och gjort andra illa hela livet men det räcker tydligen inte med ett förlåt en gång och att man visat att man bättrat sig vesäntligt utan vissa ska älta saker hela tiden varje gång man möts som har hänt för 20 år sen!
Om man är osams och blir sams igen så ältar man fan inte det som har varit, inte konstigt att man inte vill umgås med dom, just ja, jag glömde ju" det är ju också mitt fel att folk ältar och jag tar avstånd"
För normala människor umgås ju med folk som ältar och som inte kan gå vidare😉
Inte sitter jag och ältar allt som alla gjorde mot mig, för att jag lever här och nu och inte " då" utan jag har gått vidare.
Karma säger jag bara.
Men vissa ser inte själva vad dom gör och vad dom har gjort mot andra.
Prata skit bakom ryggen och sen va fin i ögonen kan man minsann vara men fy fan säger jag.
Om jag inte åker runt och dricker kaffe hos alla varje dag så bryr jag mig inte men herre gud "jag är snart 60 år" och trivs hemma faktiskt, och det är jag så glad för och jag jobbar och jag pluggar och även om vissa idioter " nämner inga namn då du förmodligen tar åt dig ändå hoppas jag" inte tror att jag fortfarande är sjuk i olika sjukdomar för att jag jobbar så kanske om ni vill veta så var jag var instängd i 20 år och inte fick jobba pga svartsjuka "ja just de".
Jag ville jobba många år tidigare och plugga, om ni bara visste men fick inte tyvärr och jag har många fler sjukdomar idag än vad jag hade då.
När man inte umgås så vet man faktiskt inte nånting om nåt.
Och om vissa över huvud taget hade försökt att ha brytt sig när jag gjort alla mina operationer av alla de slag eller ställt upp för mig då, då hade dom också vetat hur sjuk jag var och är fortfarande, " men det går bra att prata skit om mig bakom ryggen" men jag kan säga som så att det är inte så många utan några " få" som har brytt sig över huvudtaget eller ens kunnat klicka fram ett ynka " krya på dig" till mig nej du inte ens det har ni kunnat göra när jag var jätte sjuk och behövde hjälp.
Jag och mannen låg sjuka här hemma i 4 veckor misstänkt covid 19 men tro inte att " nån  ens kunde ringa och fråga om vi behövde nåt handlat till hemmet, nej du och sen tror man att man ska få hjälp sen när man själv behöver!
Egotrippad människor är det värsta jag vet.
Det är dom som begär hela tiden som aldrig ställer upp själva.
Vi fick nog tack och lov åka in på kvällen och handla själva och då blev det minsann gnäll ifrån vissa att man skulle stanna hemma men tyvärr så måste man ha mat för att överleva och ingen hjälpte oss så vi hade nog inget val.
Inte ens ringde nån av er och frågade hur jag mådde heller efter mina operationer eller när jag var sjuk  och just idag känner jag att jag måste skriva just det här.
Vissa kanske inte har det så lätt som andra har.
Jag ha alltid varit  svarta fåret alltid  i allt om jag inte gör som alla andra vill att jag ska göra så är det inte bra men andra människor som blivit misshandlade och ändå stannat kvar dom förlåter man minsann.
Knarkare i släkten som är så sjuka  i huvudet och ljuger och blåser allt och alla, ja så dom ungås man med såklart för det är väl dom enda som är normala tydligen.
Det finns folk till allt och tur att alla inte är som jag som ser vad som kommer hända.
Den dagen kommer när vi inte finns mer och då står även " nån" ensam kvar och får känna det som jag kände när jag inte hade nån.
Mitt liv har varit fullt av kaos hela livet med om att  jag gör fel fast jag försöker göra rätt för mig så är det inte bra det heller.
Hur fan ska jag egentligen göra för att det ska passa alla?
Jag köper presenter och julklappar och godis till påsk och nästan alla barnbarn tackar men inte alla och absolut inte dom största som man tror ska vara dom som har förstånd och tacka först och det beror ju på hur föräldrar uppfostrar sina barn.
Dom minsta till och med tackar och det förklarar väl allt.
Ta emot fast man inte vill ha att göra med en är väl ändå att uppmuntra barnen att göra fel.
Men det blir väl mitt fel också antar jag i slutändan så slutdiskuterat.
Hur vi än vrider och vänder på allt så skyller alla på mig ändå.
Min faster sa innan hon dog att dom som hade pratat mest skit om henne medans hon levde ska hon ta med sig i graven och det gjorde hon också och visade dom hur det kan bli och så blev det inom 1 år.
Så kan det också gå.
Idag är en djävulens dag och därför är jag skit arg idag och det är då man ska göra så här.
Nu har jsg fått skrivit av mig all skit och det finns dom som förstår och dom dom inte gör det.
Det skiter jag också i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0