Ny vecka.....

Måndag, ny dag, ny vecka igen och 1 enda vecka kvar till semestern börjar.
Så skönt det ska bli!
Idag har jag varit in och tagit nya kort till mitt nya körkorte eftersom jag har bytt namn ( tack o lov) så nu ska det bara skickas iväg och göras, så nu väntar jag bara på att få det nya snart😍
Idag kom Wilmas födelsedags presenter också så nu är det också klart tills kalaset blir.
Nu är det Wiltons kvar också, sen har mormors alla änglar fyllt i år utom Elias.
Sen är det farmors änglar kvar ( i alla fall den ena halvan som tycker om mig och vill ha med mig att göra🥰
I morgon kommer resten av alla trädgårdsmöblerna som ska plockas ihop till grillfesten som vi också ska ha snart.
Tycker i alla fall att det är så trist att inte alla kan vara sams med varandra och att kunna ses tillsammans och ha kul, men det är som det är och "vi får i alla fall aldrig vara med hos"andra" med alla just för att vissa andra personer  inte vill ha med oss att göra alls, ( och det är ingen lögn utan dagens sanning) och "jag kan inte heller bjuda "alla" då vissa jag också umgås med inte heller vill ha med "vissa" andra människor att göra så jag håller mig helt utanför för då blir det ju lugnast.
Jag kan inte rå för att alla är osams med alla, och att vissa inte ens hälsar på varandra eller ens vill ha med varandra att göra.
Det är ju deras ensak, jag vill inte vara osams med nån.
Och att vissa inte vill ha med mig att göra eller tvärtom att andra inte heller vill ha med vissa andra att göra!
Så då får man ju ha kul och grilla och dricka gott med människor som vi också brukar grilla hos  med oss," det är väl så man gör.
Eller gör man fel då?
I så fall gör nog människor många fel!
Eller gör andra på andra sätt?
Tror inte nån vill ha folk på olika ställen för att kunna hålla dom på avstånd från varandra för att hålla sams och det tror jag nog att man förstår om man nu är lite smart!
Är ju faktiskt inte så kul om man ska behöva sätta folk på olika platser i sitt eget hem, för att dom inte kan vara sams med varandra och jag är så djävla trött på allt det, " och så tror jag andra tänker också" faktiskt.
Om ändå alla kunde prata med varann så skulle det vara så mycket lättare men nu är det ju inte så tyvärr och jag är inte den som hakar upp mig på det heller, utan vi umgås med dom som kan vara sams med varandra, som vid tillställningar , eller liknande men umgås gärna med alla andra när vissa inte träffas samtidigt såklart, precis som " förmodligen alla andra" också gör samma sak med alla dom som dom är sams med och kan umgås med varandra utan att vara osams, ( helt naturligt så behöver ingen bli osams i onödan för att vissa inte tål varandra)
Jag vill inte tränga mig på hos nån som ändå inte tycker om mig och jag ser helst att jag slipper träffa dom, då dom redan sagt sitt!
Och "vi" accepterar även att vissa inte vill ha med oss att göra över huvudtaget, och att vi inte heller får vara med på vissa saker för att alla inte gillar oss " alla måste få umgås med dom man trivs med såklart" och har roligt med, och det får ju andra också förstå att dom vi umgås med inte heller vill umgås med vissa och då blir det ju så att alla kan inte umgås tyvärr, så det är som det är och jag är jätte glad" faktiskt" att alla har nån att ha kul med.
Men trist är det att man inte har samma umgängeskrets ibland🥰
Om alla ändå kunde umgås så skulle allt vara mycket lättare men nu är det så att våran släkt och ingifta släkt är inte alltid så lätta att umgås och hanteras med så alla är osams tyvärr, och då får man faktiskt umgås med alla men vid olika tillfällen eftersom jag inte vill ha nåt tjafs och bråk" för det är jag så trött på".
Våran släkt är så djävla vba på att öppna käften och bli osams med allt och alla och sen frågar alla sig " varför inte alla kan umgås" 
Ja det kan man ju fan undra?
Jag älskar alla som älskar mig naturligtvis" och resten skiter jag faktiskt i" bara så ni vet att dom som har sagt sitt får också stå för det.
Jag kommer bara att bry mig om dom som bryr sig om mig i framtiden  men tyck att jag är dum i huvet då" det tycker ju ni ändå" så vad är skillnaden?
Jag är så gammal så jag tänker inte bråka med nån längre, och orkar inte det heller och om nån tycker att jag är dum i huvet" och inte gillar mig, säg för fan det till mig då istället så jag vet att ni inte tycker om mig.
Är det så djävla svårt?
Jag älskar alla mina barnbarn ,det ska ni vet ( även om många av er inte tror det)
Men nu har nån annan bestämt att jag inte får träffa alla men mormor kommer jag leva upp till och farmor till dom små änglar som fortfarande vill ha mig i sitt liv🥰 ( Om jag nu kommer att få vara det) 
Älskar mina barn såklart ( vilken mamma älskar inte sina barn) nu sitter några såklart och skrattar och säger" eller hur" det fattar jag väl, men det gör jag faktiskt även om vissa av mina barn inte älskar mig🥰
Allting har nån mening i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0