Lördag

Lördag och nyss hemkommen ifrån kalas och gott fikabröd och tårta vid mitt syskonbarn.
Träffade mina barn och barnbarn där, och även dom som vi brukar umgås med ( dom bästa som finns)❤
Kul att träffas och umgås när barnen fyller år❤
Jobbat 5 nätter med mina vanliga och utbeordring så del blir lite mer pengar ( även om man inte behöver det) men då kan man spara lite mer vilket man gör varje månad ändå..
Sovit typ 2 timmar idag när jag gick av i morse.
Känner mig som en zombie😂
Annars har veckorna ramlat på i rask fart sen jag skrev här sist i slutet på januari.
Umgåtts med barn och barnbarn när jag hunnit men eftersom man både jobbar och pluggar finns det inte så mycket tid över till nåt  annat.
Men man får ta igen det senare.
Förra helgen var det kalas hos mina barnbarn så vi var och firade dom och i onsdags var det dax för bästa svärsonen en svärmor kan ha.
Helt underbar människa.
Mycket Goa skratt och humor där.
Trött som en zombie är jag men det är sånt som går över ( när man har många järn i elden)
Det är mycket nu och allt ska hinnas med också.
Våren är på ingång och alla börjar känna av det och jag längtar till sommaren som kommer med sol och värme.
Få åka upp till husvagnen och vara där och njuta av sol och bad varje dag och när man vill.
Förra veckan var vi och kikade på en ny soffa, bord och vitrinskåp och tv bänk som jag vill ha ( ska ha😂)
Det kommer bli jätte fint.
Nyss hemkommen och ätit lite mat ( mannen lagade såklart mat då jag jobbat i natt)
Lyx kallar jag det med en sådan man.
Vad skulle jag göra utan han.
Vi har funderat och diskuterat av och till och det blir nog bra till slut❤
I dag måste man tänka längre än " nu"
Idag la mannen lister medans jag sov också.
Ikväll blir det nå gott att äta ( som vanligt) och mysa ner sig i soffan och kolla på film❤
I morgon är en ny dag med nya projekt.
Måndag är det klippning igen och det känns kanon bra.
Efter kalaset åkte vi in till stan och löpte lite godis till ikväll.
När man jobbar natt undrar man många ggr vart föräldrar är när man får ta reda på fulla ungdomar som inte ens har åldern inne med både fylla och droger.
Tur att det finns människor som tar tag i sånt här när föräldrarna varken finns där eller bryr sig.
Dom har säkert fullt upp med sin egen fylla😡
Det känns i alla fall skönt att vi har poliser till hjälp och gör det vi måste göra i alla situationer.
Är jobbigt när man ser dom man känner se ut så här och familjer lever i sina fasader att allt är bra fast det är kaos😡
Skönt att vi som är ute på fältet finns för vissa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0