Tisdag

Tisdag, jag har jobbat 5 nätter nu och är inne på min ledighet sen igår nu "" förhoppningsvis" om det inte fattas lika mycket folk på jobbet än?
Helt slut i både kropp och själ så nu behöver jag verkligen vila🤗
Ska bli riktigt skönt  men samtidigt så är det mycket pengar om man går ut extra också och det behövs verkligen nu.
Julen är över för det här året igen och jag har levererat julklappar till mina barnbarn och syskonbarn såklart och hoppas att dom blev nöjda med dom❤
Mannen fick också julklappar och jag med av både mannen min och av några av barnen också så jag har nog varit lite snäll i alla fall.
Det tackar jag för till er som kom ihåg även mormor/ farmor❤
Alla barnbarnen har tackat för julklapparna men syskonbarnen har jag inte hört nåt ifrån.
Så jag hoppas att det blev bra ändå.
Mannen var så snäll och åkte till mammas grav också på julafton då jag jobbade och sov bara 3 timmar eftersom vi skulle ner och äta julmat hos mina svärföräldrar vid 1- tiden.
Sen var det fika och sen iväg med sista julklapparna.
Väl hemma var det dags att göra ett skift igen.
Har varit i Grängesberg i 4 nätter men 5e kom jag äntligen in till stan till min ordinarie arbetsplats där jag trivs bäst❤
Bättre sammanhållning där och jag tyckervi har bättre hjälp av varann där.
I morgon är det sista dagen på år 2020 och året som har gått har absolut inte varit det bästa sen cirona kom och eftersom jag fick ännu en sjukdom och en ny diagnos, men jag kämpar på I alla fall och är glad åt som få som jag har runt omkring mig och som funnits som både ett stort stöd och hjälpt oss när vi har behövt.
2021 har jag lovat mig själv att tänka på mig själv i 1 a hand och inte tänka mer på andra  så jag själv får bli frisk nån gång, och ställa upp på dom som gör/ gjort samma för mig och finnas till för dom som finns för mig, jag kommer jobba mer och gå upp i tid så jag kommer inte hinna umgås med folk så mycket men jag är ändå sååååå trött på människor och att dom pratar mer om andra än att bry sig om sitt eget så nu ser jag fram emot ett nytt härligt år, med mannen som är den som funnits i både vått och torrt hela året och som har varit min stora stötte pelare i allt som varit.
Mitt nyårslöfte får bli det att jag struntar i vad andra säger och tycker om mig för det blir aldrig bra hur jag än gör tydligen så blir det ändå jag som hamnar i kläm till sist, så jag tänker ta livet som det är och vara få vara " jag" ett år nu❤
Om man inte mår bra själv så kommer man absolut inte må bra med andra människor.
På nyårsafton blir det gott att dricka och jag ska göra en smörgåstårta som vi ska äta, så gött, och bara umgås med dom bästa❤
Hoppas nästa år blir bättre för alla och att vi får vara friska och krya så vi orkar med nästa år utan en massa turbulens i våra liv❤
Ha ett riktigt bra och gott nytt år 💏⚘☕🍻🍷
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mohammed

Pokalen för sämsta mamma år efter år den bär du med stolthet, klagar gärna på dom som sköter om sina barn , sina familjer sin ekonomi. Behöver ju inte ha nån lång social utbildning för att förstå att man inte åker runt mitt i nätterna med små barn och jagar pundare . Även den minst begåvade stenen vet ju att barn ska ligga i sin säng på natten. Hur svårt kan det vara att unna sina barn något? istället för åh skinna dom. ren och skär avundsjuka från en dålig människa är nog det som ligger bakom. Hoppas din mamma örfilar upp dig efter alla dina dumheter ( förutsatt att det finns en himmel och rättvisa ). Du är inte värd mer än fläck på lakanet. fortsätt höj pundarelitens pilgrimer till skyarna .

Svar: Har tyvärr inga små barn att åka runt med på nätterna
ulla Edenstad

2020-12-30 @ 20:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0