Fredag

Fredag och mannen jobbade sista dagen redan i onsdags på den här veckan och nu har han semester några dagar, och jag har ledig vecka så det passar ju utmärkt.
Förra veckan var jag fortfarande sjuk och matt i kroppen, hemma från jobbet men nu börjar det gå åt rätt håll.
I Lördags var vi till Örebro och hämtade vårat nya rumsbord och det blev så bra och snyggt.
Vitt är stilrent tycker jag.
Resten av Helgen sen spenderades med goa och glada människor och många glada skratt blev det.
Skratt behöver man emellanåt för att få må bra, och det har jag fått mer än vad man behöver av sista veckan och det är skönt.
Har så fina människor omkring mig som kommer hit och hälsar på, både barn och vuxna.
När vi umgås är det skratt hela tiden och bara bra minnen och det är så skönt att slippa höra bara prat om sånt som har varit i medeltiden men ändå vet jag att om man gör det så mår man inte så bra själv och bär på en stor ryggsäck som man måste släppa fri innan man mår bra.
Finns ju en skitstövel som jag vet.
Ibland måste man bearbeta saker och kasta det som man har i ryggsäcken för att må bra, det har jag nu gjort och nu ser jag bara framåt det som är framför oss.
Ingen är gladare än jag att det blev så här i alla fall och nu är äntligen mitt hjärta helt igen.
Idag kom det en och hämtade databordet som vi skänkte bort.
Skönt att bli av med allt och få allt det nya på sin plats.
I förrgår låg jag bara och vilade eftersom jag inte mådde så bra och då skrev min älskade svärdotter att jag skulle krya på mig, hon är så otroligt snäll och go.
Igår var vi till Borlänge en sväng och inhandlade en ny spis också så nu är det gjort.
Sen bjöd den bästa dotter som man kan ha på pizza och hela gänget åt tillsammans och hade det kul och skrattade som vanligt.
Tänk att det har blivit så bra och att vi har så kul ihop.
Idag har jag tagit det lugnt och det har varit skönt och min dotter hämtade upp mig och vi var in till stan en sväng.
Jag och mannen var in och handlade ikväll allt som vi ska ha i morgon på grillfesten, det kommer bli jätte kul.
Julklappar" ja" har jag också nästan köpt klart, bara nån enstaka kvar eftersom i år blev det några julklappar mindre då halva styrkan inte vill ha mig som farmor så den här gången backar jag och vill inte tränga mig på mer.
Så kan det bli och det är nog bäst, för varför ska man tränga sig på his nån som inte vill ha en som farmor?
Nej nu får det vara slut på det också, så nu landar det väl nåt i lådan som inte dög antar jag, hen brukar ju göra så.
Ja i morgon blir en bra dag med dom bästa, det är verkligen synd att man inte kan bjuda alla då halva släkten inte ens tål se varann, så då får alla bjuda sina på sina egna håll som håller sams, så är det bara" för dom som förstår" förstås.
Sov gott alla fina, och goa människor.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0