Lördag

Lördag och veckan har redan rusat iväg" igen och helgen är återigen här.
Fortfarande är mannen dålig och hostar så han spyr men jag är lite bättre " tack och lov" äntligen så att vi inte behövt varit sjuka samtidigt nu i alla fall så nån av oss åtminstone har kunnat handla och få hem det vi behöver så vi har överlevt.
Igår var jag in och handlade på tiden när det var till för riskgrupper och där jag skulle handla hade dom tyvärr ingen hem leverans heller😢
Billig dricka och det blev 10 plattor, det behövs med all grillning som blir i sommar🥰
Vi har klarat oss utmärkt ändå tycker jag i dessa tider, när vi har turats om så det har gått bra och funkat.
Vi reder oss själva, så slipper man umgås med andra och bli smittade i onödan.
Vi får umgås med varann nu när man inte ska träffa andra människor.
Vi har varit upp till husvagnen där det inte fanns nå folk och jag har plockat ordning i den och städat ur den så nu är den klar invändigt i alla fall.
Nu är det bara förtältet som ska upp nån dag och sen kan vi vara där all ledig tid, vilket vi gärna kommer vara nu när man inte ska vara nära andra också.
Vi har hjälpt hans föräldrar att handla eftersom dom inte får vara i affärer nu, precis som man ska göra med sina föräldrar om dom är gamla och i riskgrupper.
Igår köpte jag en ny Micro  då jag var så trött på den gamla.
Det blev jätte bra.
Idag blev det lite virke till verandan som mannen ska bygga ( helt själv)
En riktig man reder sig själv, och han är så duktig, som gör allt helt själv  då kan ingen annan komma sen och säga att dom gjort jobbet.😉
Sista lediga helgen nu innan jag börjar jobba igen efter en längre tids sjukdom och vi har många smittade på jobbet med corona nu men bara att jobba på antar jag🤔
Använder militärens masker så vi kommer se ut som ufon🤣🤣🤣🤣🤣
Så är det och vi kommer inte kunna umgås med nå andra än oss själva nu hela sommaren då det är som Det är.
Så är livet att jobba som undersköterska nu.
Nu när dom slängt ut biokemiska skit i luften så män ska dö, och mänskligheten ska tas död på men synd om alla unga som dör nu som har hela livet framför sig , men så är det när land efter land vill ha makt för bara en massa pengar!
Makt och pengar är mer värt än vi människor här på vår jord.
Idag vände mitt liv igen till nåt fantastiskt  tänk att man ska tjafsa och bråka i åratal innan vissa fattar?
Idag kan jag glädja mig åt att det finns hopp trots allt.
Nu ser jag verkligen framåt, 6 veckor kvar, sen vänder det igen och jag blir den längtat efter att få bli🥰
 Nu blir det lite gott att äta och lite vin med han som alltid finns  han som står vid min sida i vått och torrt🥰
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0