Torsdag

Ny dag och hösten 🍁🍁🍂🍂 står åter ett år igen och väntar på att få tränga sig in innanför dörren med sina gula och fina löv som nu ramlar ner på marken..
Kallare och kallare blir det ute nu men jag gillar ju hösten ändå med mörkret och att få tända mina fina fönsterlampor och mina doftljus och på kvällen bara få vara och  när man sitter med sina nära och kära och tar ett glas gott vin 🥂 och bara få slappna av.
Det är livet det.
Sen blir ju livet inte ""alltid"" som man har planerat eller tänkt sig ( tyvärr) 
Det dyker upp saker som ibland kommer i snabb takt och man hinner inte riktigt med.
Sen värken i kroppen som bara blir bara värre och värre nu på hösten och framåt vintern.
Kämpandet med alla olika sjukdomar dom senaste åren har tärt mycket på min utslitna kropp, och att ständigt veta att man ändå måste slita för att det ska kunna gå runt.
Och veta att man gör den här resan helt på egen hand utan nån.
Min sambo har verkligen varit en lycka och min stöttning i mitt liv och det kommer ge utdelning❤
Men nu har det det äntligen lossnat och även jag kan känna att det här kommer ( till slut) att bli riktigt bra.
Nu kan jag äntligen vara hemma utan min lön och veta att jag klarar mig ändå❤
Bestämma hur och när jag själv vill jobba..
Det kommer bli så skönt.
Men sen jag började plugga nu i höstas så har jag både lärt mig och bestämt mig för att jag ska ( ta hand om mig själv) nu i första hand och bara tänka på vad jag behöver,( nu när jag fått den chansen i livet)
Det kom precis i rätt tid..
Den här chansen kommer aldrig att komma tillbaka igen och jag kommer för första gången i mitt liv att få känna mig riktigt fri❤
Det är mycket just nu som måste fixas och det blir lite extra jobb men det är ju ändå värt det i slutändan i alla fall så det blir rätt.
Allt ska vara klart och sen behöver inte jag fundera så mycket mer om eller på det.
Det som står så blir det👌
Annars just nu klev jag av i morse efter en fruktansvärt hektisk natt och mina bihålor värker så jag tror att hjärnan ska trilla ut ur öronen😄😄
Ja så känns det faktiskt så nu tänker jag vara ledig hade jag tänkt och bara gå hemma och inte göra nånting och ändå veta ( att jag kan det)❤
Utan att behöva bry mig och kunna unna mig det jag behöver ändå och framförallt ( vill ha) 😉
Det får nog bli nå gott att äta antar jag till helgen och igår var jag in och köpte 11 flaskor vin så nu finns det också😉
Bra att bunkra lite ibland👌👌👌👌👌👌
Ha en bra helg alla därute för det ska jag ha och bara äntligen njuta av livet❤
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0