Fredag

Fredag morgon och jag har varit förkyld hela veckan utan att det riktigt har brutit ut.
Veckan har gått fort som vanligt och det är även en ny månad idag ( igen)
Mycket sorg har det varit och 3 stycken har gått bort på bara 5 veckor, och visst, det är ju bara så det är här i livet på jorden och vi alla ska den vägen vandra så småningom men  bara synd att dom snällaste alltid går först och dom som är värst blir kvar😢
Innan min faster dog så hon alltid ( att dom 3 som pratat mest skit om mig) kommer jag dra med mig i graven.
Oj vad rätt hon hade.
Hon drog också med sig 3 stycken bara på ett halvår efter att hon dog ( det va även dom som hade pratat mest skit om henne också)
Ganska häftigt faktiskt att det blev så.
Jag tror att man får det man ger i livet och därför ser livet inte ut för nånting för vissa.
Har ofta tänkt på ordspråket Den som pratar skit MED dig om andra, pratar även skit OM dig med andra.
Sant ordspråk.
Världen har blivit så grym idag tycker jag och människor är så himla egoistiska och tänker bara på sig själva hela tiden och ska bara ha och ha hela tiden men blir aldrig ändå riktigt nöjda utan vill bara ha mer ändå.
När man själv hamnar i en sån situation att man vill bara ha ett litet,litet stöd ,bara nån som finns ( men får inget) då först förstår man hur ensam man är.
Jag vet hur Det Känns och jag önskar ingen ska behöva känna så men tyvärr är människorna på jorden alldeles för egoistiska idag.
Den ena ska bara vara bättre än nån annan..
Tänker bara på sig och sitt hela tiden.
Jag har gått igenom mycket och jag har setat ensam på självaste julafton och en massa storhelger och andra har frågat varför? och jag kan bara svara att jag har ingen❤
Hade ingen❤
Men en sak lärde jag mig faktiskt av det, och det är nog det som är det viktigaste i hela grejen antar jag ( att jag skulle lära mig av det)
Det har jag gjort och idag har jag världens av de finaste döttrar man kan ha och en helt fantastisk svärson som finns och har stöttat mig i denna vedervärdiga sjukdom som jag haft och följt med mig av och till på läkarbesök m.m och även tagit med mig på en semester och hockey och sånt.
Dom har frågat om jag också vill följa med och det uppskattar jag och det är värdefullt..
Dom är faktiskt värda guld.
Tänk er en svärson som ringer och frågar om svärmor vill följa med på hockey❤
Det är väl ändå gulligt gjort.
Så nu är det min tur att bjuda igen och ta med dom också på en resa.
Så det kommer bli här framöver och det kommer bli otroligt skoj.
Jag har även helt underbara söner som funnits där ( bara funnits där ) och deras respektive ( ❤ mina helt fantastiska svärdöttrar❤ som ringt och frågat hur det är och kommit och hälsat på med mina fina barnbarn.. ( det betyder så oerhört mycket.)
Barnbarnen har gett mig så otroligt mycket glädje i livet när dom kommer hit och hälsar på och såklart får dom nånting varje gång❤
Idag har jag ett rikt liv och efter dom senaste 2 veckorna har jag verkligen insett det..
Livet kan förändras från idag då du lever till i morgon när du kan vara död..
Man vet aldrig vad som händer.
Det är lite otäckt när jag då ser ibland i förväg och känner på mig saker i förväg.
Det är inte alltid så kul men jag har lärt mig att leva med ( att allt har faktiskt en mening)
Nu är det snart jul igen och jag har fixat julklapparna långt i förväg..
Det är skönt och i år blir det att fira jul hos 3 stycken och det bästa av allt är ( att man får fira med dom som man har mest gemensamt och skoj med)
Det är viktigt på julen❤😘❤❤❤
Ha en trevlig helg för det ska jag ha❤
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0