Söndag

Ny dag och nya utmaningar när denna vecka och helg ännu en gång lider mot sitt slut.
I morgon ny vecka igen och många börjar arbetsveckan (Inte jag) utan jag får njuta hemma i nån dag till.
Världens bästa jobb och tjänar mer än många andra gör utan att slita ihjäl sig från måndag- fredag.
Kommer aldrig jobba så ..
I förrgår kom det massor med snö igen och det blev lite halt ute så tur är ju att man bor så civiliserat i alla fall så att man kan ta sig fram..
Luftvärmen åkte på igen igår och det blev varmt och skönt inne..
Beställde ett nytt förtält och ny matta till förtältet också i förrgår och blev nästan 7000 fattigare( fast det drabbar ju ändå ingen fattig😉👌
Så sa alltid min mamma..
Igår tog vi en vända till Borlänge och handlade lite smått och gott till husvagnen och gjorde lite fynd, hittade nya skor åt mig ( igen) och till mannen och jag köpte till han en keps med chicago bulls ( helt sjukt pris) på såna kepsar 449 kronor så den får han vara rädd om😃😉
Det är han verkligen värd efter allt han gjort för mig när jag har varit sjuk..
Träffade min största dotter på Biltema då hon var på väg till Rättvik.. 
Vidare hem och fikade hos min andra dotter och sen hem och  ( var hemma i 5 minuter) så var huset fullt av vänner igen😃
När klockan var halv nio åkte den sista så då blev det soff läge och lite tv tittande..
Här är det fulla huset jämt av våra vänner men vi är sociala så det är skoj.
Idag fick jag främmande av barn och barnbarn och sen åkte vi in till stan en sväng och åt pizza ( då jag inte orkade göra nå mat idag) för ibland får man unna sig lite och vara lite lat..
Idag är det hela 36 år sen jag nyss hade blivit mamma till mitt andra barn ( en pojke) som hade bråttom ut..
Halv elva åkte vi i en krånglande bil upp till Falun och förlossningen och var framme vid halv 1..
Väl där efter undersökning och allt så kom världens finaste och goaste pojke till världen klockan 14.10 med mörkt långt och tjockt hår med en manlig barmorska och 4 elever ifrån vårdskolan som tittade på..
Min dröm hade gått i uppfyllelse..
Efter det har jag fått flera barn och ibland längtar jag tillbaka tills dom var små med bebisgos och allt vad det innebär att vara småbarns förälder.
Men ibland tycker jag även att det är skönt att dom vuxit upp och skaffat egna familjer för då får jag också tänka på mig själv i dagens läge.
 Alla ni därute får ha en ny trevlig vecka..
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0