Söndag

Ny dag och det snöar för fullt ute och det blir vitt och fint ute igen..
Älskar ju snön för att det blir så ljust och fint ute men älskar såklart värmen och sommaren mer..
Värken var outhärdlig igår då jag känner av väderomslaget 1 dygn i förväg..
Men det är så svårt att förstå för dom som inte är drabbade utan bara säger att man är lat eller att man inte bryr dig trots att man är som ett kolli i sitt eget hem..
Men ""vet ni"" det är bara jag som vet hur det känns och som struntar i vad andra tycker och tänker för jag lever med det och vet hur det är..
Har så många fina vänner ändå runt omkring mig som förstår och vet själva hur det är..
Jag får jobba på och slita ändå och när man är ledig så behöver kroppen vilan mer än nånsin..
Snöslunga går som bara den här på gården och tur att man har den..
I morgon är det jobb igen hela veckan..
Veckan efter är det fullt upp med utbildningar..
Nyss ätit mat och det blev potatis och kassler med hemlagad gräddsås och kantareller plockade i svensk skog..
Kan inte bli mer ekologiskt..
Blir fint i matlådan i morgon natt..
Min karl har servat fyrhjulingen och bytt olja och allt som måste göras för att hålla den i bra skick.. 
Han är så pedant när det gäller sånt där och så noga med att grejerna ska vara i bra skick.. 
Nu är det min bil som ska gås igenom inför besiktningen så man inte får några onödiga 2-or..
Haft fulla huset i folk idag med (som vanligt)..
Kollade min garderob och la in allt nyttigt som jag köpt..
Tror inte jag behöver köpa mer kläder.. 
12 par nya jeans och 17 par använda..
28 par nya tights och 5 par använda..
12 nya t- shirtar och 5 använda.. 
58 nya linnen och 24 använda..
14 par nya långkalsonger och 4 par använda..
Jag behöver nog inte mer och ska rensa lite och sätta ut och sälja lite..
Ikväll blir det farmen få se vem som åker ut..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0