Fredag

Fredag eftermiddag och nu är det äntligen helg igen som vi har längtat.
I Onsdags blev det en snabb vända till Borlänge ( igen😄😃😄😃) för att mannen glömt en sak ifrån biltema😄😃😄😃
Snabbt hem igen och iväg och fikade när vi blev bjudna på det..
Satt lite i solen på eftermiddagen dom korta stunderna som den då var framme vill säga..
Mannen åkte iväg och hämtade en moppe till ( så nu har vi 3 stycken) så nu kan vi ut och åka..
Igår var jag in till stan och handlade inför helgen som kommer och fikade hos en kär vän..
Hann inte mer än hem så ringde min svärson och bjöd upp oss på fika så då åkte vi dit en sväng.
Hem och lagade mat och åt lite och iväg till min dotter och drack kaffe..
Sen hem igen och fixade lite och kollade på tv..
Idag fredag åkte vi äntligen upp till våran frizon ( igen) och det ska bli så skönt..
Blir firande med släkt och vänner och mat på restaurang så gott.
Just nu har jag precis ätit en av dom bästa räkmackor jag nånsin har ätit så god.
Den blir det att köpa fler gånger.
Fortfarande mulet och det har inte precis varit nån sommar än på min semester i alla fall så nästa vecka börjar man jobba igen men det blir ju bara några veckor innan jag börjar studera och får tjänstledigt.
Ska bli så kul att vidare utbilda sig och bli det som man vill jobba med..
Det är värt varenda svett och tår innan man är klar..
Nu ska jag njuta av helgen och på söndag är vi bjudna upp och fira mitt barnbarn igen så då blir det gott fika.
Min svärdotter bakar det allra godaste fikabröd som finns och sen hur hon hinner med allt och här så fint hemma det fattar jag inte alls..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0