Fredag

Fredag morgon och veckan har varit ( mer) än både stress och (måsten) kan jag lova..
Har varit typ betjänt åt mannen hela veckan och skjutsat han till både vårdcentralen 2 ggr och akuten 2 ggr och kiropraktor och gjort allt här hemma då han inte kunnat och kan fortfarande inte gå..
Han hade 2 diskar som satt och klämde på ischiasnerven så muskeln den hade svällt och blivit 10 ggr större än vad den skulle vara..
Skjutsat min dotter till Falun och varit iväg själv.. 
Befarar gikt i mina fötter igen och man kan inte annat än att skratta åt allt elände som aldrig verkar ta slut..
Ont i fötterna och kan inte gå i skor utan nu gäller det att bara vila igen..
Det sägs att smärta är ju gratis och gratis är gott ( men det vete fan nu när man varit sjuk av och till så här länge och med denna hemska smärta av och till om det är så djävla gratis nå längre..
Den som inte råkar ut för det här kan verkligen inte alls förstå hur det är..
Tur att man har ( dom få) och en helt underbar dotter trots att hon är sjuk själv som stöttar och verkligen finns med i allt elände..
Men hon är nog den enda som förstår eftersom vi är sjuka i samma sak vi två..
Många säger att dom vet vart man finns ( men hur många visar det)
Det är inte många av dom som säger så som verkligen hör av sig eller ringer och frågar hur det verkligen är.
Dom är få men ack så guld värda..
Vännen prövas i nöden sägs det och det må vara så sant..
Det kommer en dag då många kommer sitta där själva och just då tror jag att man förstår på ett bättre sätt..
Man måste få vara där själv för att förstå..
Samtidigt tycker jag då (att det är rätt skönt) för då har man inte så många sen som kan vänta sig gentjänster när man blir frisk..
Då kanske man själv kan få leva livet och vara bra..
Nu längtar jag till semester och husvagnen att få åka upp och vara där och bara rå om sig själv i lugnet..
Det ska bli så skönt..
Ha en bra helg alla fina😘
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0