Söndag

Ny dag och solen skiner ute och det är skönt med lite sol så här på hösten.. 
Igår var det jätte varmt ute och på förmiddagen drog vi till Borlänge för lite shopping.. 
Hittade lite fynd och köpte en ny snygg kaffebryggare för 1400 spänn..
Dyrt men är så djävla trött på alla billiga kaffebryggare som går sönder och som kaffet smakar skit i..
Köpte en för 1800 för 2 år sen som redan har gått sönder.. 
Den här blev det gott kaffe i alla fall..
Köpte några julklappar men jag är nästan klar nu för jag började redan i januari.. 
Min svärson ville att jag köpte med en grej ifrån Biltema och det gjorde jag såklart då han är då otroligt snäll själv.. 
Sen hade vi besök igår som alla andra dagar..
Själv är man genomförkyld och ont i halsen så det fattas väl bara att man blir sjuk snart..
Värmekudden och min älskade novafon är verkligen min räddning idag.. 
Vi har fullt upp nu med urplockning ur huset så det blir tomt snart
Så det kan lösas in..
Många som inte kommer ha råd att koppla in kommunalt vatten nu när man inte får ha egen brunn längre..
Ju längre sträcka som ska kopplas på ju dyrare blir det..
Men det borde man kanske tänkt på när man köper hus..
Nu är det här huset så gammalt så det visste man ju inte på den tiden..
Då hade man nog alltid egen brunn..
Idag håller mannen på att bygga klart trappen så den blir klar till vintern..
Sen ska han byta olja och oljefilter på min bil för det gör han varje år gör att hålla bilarna i bra skick.
Är så otroligt glad att jag har en bilmekaniker i familjen som är noga med bilarna😃😃
I morgon börjar en ny vecka igen och jag ska vara barnvakt några timmar på eftermiddagen.. 
Så vi får bygga lite lego då..
Fick massor av lego och ska få mer idag..
Sen ska jag väl leverera lite böcker idag också.. 
Igår hämtade jag ut lite nya kläder som jag beställt igen på rea och nu är verkligen min garderob proppfull så nu får jag väl köpa en till snart🤣🤣
Bra att ha kläder och behöver nog inte köpa så mycket mer antar jag..
Men såklart om det är rea så handlar man🤣🤣🤣
I fredags besiktade vi fyrhjulingen så nu går den i 2 är till och det är så skönt om man nu vill ta en tur på den..
Ut och plocka lite svamp så man har i vinter sen för det är så gott att ha i kött.. 
Annars har jag fryst ner svenska lingon och blåbär och jordgubbar och hallon över vintern så det finns..
Så nu har vi det..
Jag kan inte äta köpt lingonsylt då det är så äckligt.
Det är skillnad på köpt och egengjord..
Vi har ju haft egen odlade grönsaker också hela sommaren  då svärmor odlar allt själv varje år så nästa sommar blir det ett eget växthus..
Då vet man vad man äter och får i sig.
Har beställt vitaminer också så jag har hela vintern för det är viktigt för att må bra ( eller i alla fall förhoppningsvis må bättre fast man är sjuk)
Snart är det val och jag hoppas att rätt parti vinner som vill rädda sverige och få landet tillbaka till vårat igen..
Igår fick jag även ett glatt besked och det behövdes just nu.
Ta väl hand om varandra och säg ofta att ni älskar dom ni älskar för livet inte för evigt.. 
Jag vet..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0