Måndag

Dagen börjar såklart med kaffe och nyheter medans värken alltid gör sig påmind..
Skönt att slippa stress i alla fall och ( måsten) utan jag kan sätta mig ner i lugn och ro och slippa ha nåt att göra om jag inte vill..
Inga måsten och ingenting som jag behöver stressa upp mig över utan kan ta det i min egen takt och det är skönt..
Det behövs just nu när man har värk och så..
Jag kan i alla fall gå och lägga mig och vila precis när jag vill även om det är mitt på dagen..
Är lite förkyld också men det går nog över..
Den här veckan är det ganska mycket ändå att göra på sidan om som måste göras för att jag nu ska få den frihet jag längtat efter..
Fast hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete säger jag..
Finns dom som har det värre och jag kan vara glad att jag har en snäll man i huset i alla fall..
Vi kan prata och det är A och O i ett förhållande.
Kan man inte prata ut om saker utan att det ska gå överstyr kanske man inte ska vara tillsammans..
Jag Vet vad jag pratar om och har levt i ett äktenskap med slag och smällar men jag förstod inte bättre än att jag trodde att det var mitt fel..
Kom ihåg att det är ( alltid ) den som slår som gör fel och inte du som blir slagen..
Det finns inget att bygga på i ett sånt förhållande men det tog många många år för mig att förstå det..
Slag bygger absolut inte på kärlek..
Det är bara elakhet och kontrollbehov..
Man kan må så mycket bättre i ett tryggt förhållande..
Kom ihåg det..
Idag på eftermiddagen slog huvudvärken till igen så man skulle vilja plocka av huvet🤣🤣
Tyvärr går ju inte det..
Orkade i alla fall fixa alla papper som ska in och iväg så nu är det klart..
Nu är det vila som gäller..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0