Helg.

Dagen började med att kliva upp tjugo över 5 i morse och fixa ordning sig och slänga i sig lite kaffe och iväg till Falun där jag skulle vara klockan 8 på morgonen.. 
Mannen i mitt liv följde med och körde då jag inte fortfarande kan köra pga smärtan..
Kom i tid (som jag alltid är noga att göra) och kom in direkt..
Undersökning av mina leder och punkter och konstaterades att jag hade svullnad i både fötter och händer..
Fick lägga mig ner och få kortison sprutor i både handleder och fötter i mina leder och djävla vad ont det gjorde..
Sen urinprov som visade blod och för mycket vita blodkroppar i där..
4 rör med blod till olika prover som reumatiska och gikt m.m...
Nu är det gjort och nu kan man vänta lugnt på svar på alla dessa prover igen..
Fick mediciner utskrivet och ska öka kortisonet igen..
Återbesök nästa vecka om inte värken gett med sig annars om 1 månad för ny undersökning..
Nu har alla dessa otaliga mediciner och läkarbesök och operation och resor hållit på sen i mars i år nästan 1 år och jag kämpar fortfarande..
Det kostar pengar att vara sjuk men man kommer snabbt upp i frikort som tur är..
Nu vill jag bara bli frisk.. 
Jag och min dotter ( som också varit sjuk länge) har varann och vi pratar mycket om allt och stöttar varandra och framförallt förstår varandra hur man känner sig och att man har ont när alla inte förstår..
Jag säger som henne ( Det finns dom som har det värre).......
Om jag inte haft henne och min man och barnen och barnbarnen som funnits här och kommit och hälsat på när jag mått dåligt vet jag inte vad jag skulle ha gjort..
Dom är guld värda..
Dom som förstår hur jobbigt det kan vara..
Min dotter så igår till mig att man vet vilka som  funnits och stöttat och vet vilka man ska finnas för den dagen dom mår dåligt..
Idag kom även ett glatt besked så det är inte bara att backa som gäller utan nånting går även framåt också..
Nu är det vila som gäller och bli bra..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0