Tisdag

Ny dag och jag sov ändå till 7 i morse ( jag som brukar vara uppe runt 6 i vanliga fall förutom när jag jobbar då......
Om jag jobbar då har jag ju inte slutat än i så fall..🤣🤣
Idag står det massage på mitt schema och jag lovar att det behövs just nu till min kropp..
Det onda överväger det onda🤤🤤
Idag är det exakt 7 år sen jag fick papperet på posten och öppnade det ( och visste inte ens om det) 
Det papperet som skulle få mig att bli fri från allt ont och allt dåligt som funnits bakom mig ( men det visste jag förstås inte just då)
Papperet som skulle få mig att gå vidare i livet och försöka åtminstone att lägga alla lögner och allt elände bakom mig..
Papperet som gav mig en egen lägenhet och som fick Mig att fundera på att såna människor är absolut inte värda min kärlek som jag kunde ge..
Papperet som dels skulle få mig att leva jätte fattigt och utan möbler och ingenstans att ställa min och min sons tallrik på när vi åt..
Papperet som skulle få mig att inse att det jag levt i med i te bara en människa utan två människor som ständigt ljög och förvränger allt..
Men det papperet gav mig precis det jag behövde just då och jag kunde börja ett nytt liv och en ny start i mitt liv..
Jag flyttade in och fick sitta i mina funderingar och vaknade nog upp ganska rejält till slut när jag insåg vad jag mist bara pga en enda människa..
Livet som följde med utbildning och fast jobb var nog en mening för mig just då.
Började jobba och fick helt underbara arbetskompisar och började kämpa med allt runt omkring mig som var tvunget..
Idag står jag stadigt på jorden och har mitt jobb och alla underbara barn och barnbarn som finns och kommer och hälsar på..
Min fantastiska sambo som är guld värd och när man har en sån sambo kan man verkligen jämföra på gott och ont..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0