Måndag

Ny dag och nya utmaningar och vaknade 6 i morse och klev upp ( trots att jag är ledig) 😃
Drack kaffe och åt lite blåbärs paj som jag bakade ihop igår..
Slängde mig i soffan med min onda kropp och kollade på (det som göms i snö).
Bra serie och när man inte mår riktigt bra så är det skönt att ha nåt att titta på..
Tänk att ha så ont i kroppen varje dag och behöva gå till massör och gå och ta en massa prover hela tiden och undersökning efter undersökning i Falun för att kolla blodproppar och sånt( men vet ni) det är nån mening med allt och vet dom som har det värre än jag så VARFÖR haka upp sig på sånt som ändå ska ske?
Jag har ändå ett bra liv med en sambo som är guld värd..
Världens finaste och goaste barn som verkligen bryr sig och kommer och hälsar på med mina små guldklimpar till barnbarn..
Lugn och ro runt omkring mig och ingen som tjafsar och bråkar utan man kan njuta av livet..
Inget jag behöver vara rädd för längre och ingen som höjer näven och slår( då ska man lämna förhållandet på en gång)
Det finns inget att bygga på i ett sånt förhållande jag vet vad jag pratar om men man stannar och tror att personen i fråga ska bättra sig..
Det kommer den inte göra..
I relationer där man slår sin partner är bara en feghet av att ha kontroll och tro att man bestämmer..
Hade jag vetat bättre än vad jag vet idag så hade jag gått för länge sedan om jag hade varit smart och förstått att det bara var ett kontroll behov..
Idag vet jag bättre..
Att slå nån inför barnets förälder är det fulaste man kan göra..
Såna människor ska anmälas och ha sitt straff..
Jag hade aldrig kunnat drömma om att kunna ta mig ur inte bara 1 förhållande utan 3 som både misshandlat fysiskt och psykiskt till att få det så bra till slut..
Ena efter andra svärmodern som inte varit kloka på en fläck.. 
Från allt från fis förnäma till psykopater..
Tänkte att jag skulle få lugn och ro på ålderns höst..
Man vet aldrig hur länge man lever och morgon dagen kan faktiskt vara den sista..
Förra veckan dog 2 personer inte alls så gamla..
Det värsta är att man vet i förväg.
Idag måste jag ta mig ner och köpa kattmat så det finns hemma också..
Alla Goa och glada ha en bra dag..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0