Fredag

Ny dag och nya utmaningar och det ser ut som om solen har gått i moln idag..
Mannen klipper gräsmattan och har även varit ner och hjälpt sina föräldrar att klippa deras så dom slipper kämpa själva med det..
Det tycker jag är så fint gjort..
Jag gjorde samma sak för min mamma när hon blev själv och hjälpte henne jätte mycket så det är jag tacksam för idag att jag gjorde..
Det ser ut att bli regn idag men jag körde en maskin tvätt den enda som fanns så det är borta då det är tråkigt att ha tvätt liggande..
Igår åkte vi hem ifrån våran älskade frizon för att fixa lite här hemma också.. 
Då ringde mormors lilla spöke Thilde och frågade om hon fick vara hos oss en stund medans Bella och Roy skulle åka båt för hon skulle absolut inte med..
Hon är så snäll så det var jätte lugnt medans vi höll på med gården..
Idag blir det en vända till rusta och kika lite då dom hade en hel del rea där..
Idag är jag så hes så jag kan inte prata kom helt plötsligt igår bara sådär😃😃😃
Nu har jag beställt bio biljetter till nästa vecka äntligen så blir det Borlänge igen med ögonen då..
Det rullar på hela tiden och nästa vecka är mannens sista semester vecka medans jag har 4 veckor kvar att bara softa.. 
Men jag har mycket på schemat jag ska hinna med ändå..
Det är nog så när man har semester då måste man hinna med allt annat man inte hunnit med när man jobbar jämt..
På mornarna när man sätter på nyheterna är det bara elände som hänt..
Skjutningar i massor och katter som stenas och djur som behandlas illa och våldtäkter i grupper och vete fan allt som händer.. 
Vissa säger att sverige alltid varit så här men det vete fan för när jag växte upp så vågade man vara ute men idag vågar vissa knappt gå utanför dörren..
Vet inte hur det här ska sluta..
Är så glad att jag inte har små barn som ska behöva växa upp i denna skiten med mord och droger  som är och kommer bara bli värre..
Tur man är gammal och slipper leva så länge till.
Denna världen har blivit så grym och egoistisk så det förslår..
Man får försöka att ändå se det positiva i allt elände..
Ha en bra dag alla goa😍😍😍😍😍😍
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0