Onsdag

Nyss vaknat och natten har gått bra..
Ser lite mulet ut ute även idag och jag fryser ju som vanligt 😃🤣
Antar att det kommer bli regn idag igen och jag laddar för natt 2/3..
Ska äta lite och vila lite innan det är dax att åka igen..
Mannen hade lagat mat så den stod färdig när jag vaknade.. 
Ångrar inte en sekund att jag valde det här och slippa slita ihjäl sig för att överleva..
Benji ringde igår och det går framåt äntligen och är så glad för hans skull att det rullar på lite fortare nu..
Han har mitt fulla stöd och det är väl tur att han har nån förälder som finns och inte tänker bara på sig själv..
Ibland brukar jag fundera på vilket liv man levt och varför man blir straffad med vissa saker och varför man levt med nån man litar på som egentligen är den största fiende som finns i ens liv?
Men jag tror att man ska lära sig nånting i livet och att man ska lära dig att uppskatta det man har..
I mitt fall gick jag ifrån ett liv i lögner och bara skit runt omkring mig till ett liv i lugn och ro och glädje till slut.. 
Men ibland ser man inte skogen för alla träden och man tror ju att den man lever med kan man faktiskt lita på.
Men det är inte alltid så..
Många år i mitt liv gick i spillo bara för att jag inte öppnade ögonen och såg..
Sen det skönaste är att det var inte jag som gjorde ett val utan det gjorde nån annan (ÅT) mig och jag fick ett mycket bättre liv..
Jag behöver inte ha samvetskval för att jag har gått utan jag kan fortsätta leva och veta att nån valde mig ett mycket bättre liv..
Man har mött många idioter på sin väg som man har vandrat här I livet minsann och man har lärt sig mycket också..
Från att ha varit helt stängd och nedtryckt till att bli en öppen människa och bli mer utvecklad och se saker i ett annat perspektiv har för mig varit en stor lärdom.
Jag har lärt mig att människor kan verkligen vara elaka och göra allt för att klara sig själva genom att ljuga och manipulera.. 
Idag har jag ett tryggt liv utan lögner och konstiga saker som man inte riktigt fattar och glädje i mina barn och barnbarn som jag älskar så oerhört mycket..
Pröva att gå i mina skor ett tag ska ni få se att det inte alltid har varit så lätt på vägen genom livet..
Men jag lärde mig nånting på stigen som var värt att veta..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0