14e oktober

Hejsan igen min kära blogg en dag till i mitt liv..
Löven faller gula och fina ifrån träden utanför fönstret och träden blir bara kalare och kalare och snart är dom nakna..
Trist att vintern snart är här men man får väl längta till nästa sommar igen nu då jag som är en sommar människa och inte gillar kylan..
Jag är genomförkyld fortfarande och snoret bara rinner hela tiden, är väl så när det är  och det blir allt kallare på kvällarna..
Igår var jag iväg till en vän som jag har har haft i många år och drack lite cider och åt lite gott och umgicks och fick skratta lite grann, härligt att ses och nu ska det inte dröja så länge till nästa gång, jag har fått kontakt med många av mina barndoms vänner och det är alltid kul att träffas efter många år igen.
Man måste ha vänner för det är ju det som är själva livet <3..
Man vet vilka man har när det gäller..
Idag har vi varit till Hedemora en sväng och handlat lite på delplocken..
Fikade lite efter vägen och det var älg jakt så dom hade precis skjutit en älg när vi körde förbi som låg alldeles vid vägkanten..
I Onsdags var jag med min dotter och svärson på hockey och såg Leksand i live det var riktigt häftigt..
Dit följer jag med fler gånger..
Min dotter och svärson är så himla snälla som frågar om jag vill följa med på en massa och det är riktigt gulligt av dom..
Hon är precis som jag var med min mamma när hon levde hon var med oss nästan överallt och det är jag glad för idag då hon inte finns längre att hon ändå fick uppleva så mycket med mig och mina barn..
Nu ska det köpas en match tröja till nästa match..
Idag har jag hämtat ett paket till med julklappar så nu är det snart klart i alla fall sen är det bara att fira julen och äta och  det gott..
Den här julen blir lite annorlunda i år då vi som vanligt ska fira jul med mina svärföräldrar som vi alltid gör men sen blev vi hembjudna till min son Benji och hans flickvän Katrine så det ska bli så kul att få fira jul med dom också i år..
Det är första gången som jag ska fira jul med nåt av mina barn sen dom flyttade hemifrån så det ser jag fram emot..
Jag ska i alla fall vara ledig hela julen i år och bara njuta av all mat och gott som man får äta då hihi..
Sen kommer ju nyår och det blir nog med dom som vi alltid firar med..
Jag ser lite fram emot julen i år då jag älskar att pynta för det blir så fint..
I år ska jag nog gå på julottan för alla säger att det är så fint där..
Nu längtar jag till nästa helg som ska umgås med nära och kära och äta gott och spela lite allt möjligt så det ska bli riktigt kul..
Nu är det fullt upp 4 helger i rad men då vet man i alla fall vad man ska göra hihi..
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0