Sista oktober

Hejsan min kära blogg en dag idag igen, mulet och kallt ute och vintern är på ingång nu,det känns verkligen i luften..
Jag har jobbat lite och vi har gjort en massa trevliga saker med vänner..
I helgen hade vi våra barnbarn från Lördag till Söndag då Isabelle och Roy hade bokat oss som barnvakt för 6 veckor sen eftersom dom skulle åka iväg och få äta gott och ha det bra, med våra kära släktingar. är så himla glad att dom umgås, världens bästa och goaste släkt..
Vi passade på att åka ner till Rosi och Anders och fikade och hade det bara bra...
Var jätte skoj att träffa killarna igen och gud vad stora dom har blivit..
Är så himla glad att vi har börjat umgås nu igen efter en lång tid men nu har vi planerat mycket roligt här framöver..
Blir en kväll snart med lite gott att äta och dricka och bara umgås..
Utan barn för en gångs skull, det blir ju så man blir äldre och barnen flyttar hemifrån och då får man tid för varandra mer på ett annat sätt..
Sen till sommaren blir det kul när vi kan turas om att vara i varandras husvagnar och umgås..
Vi har blivit så gamla nu så vi trivs bäst hemma hos varandra och bara vara i trevligt sällskap..
Både dom och vi har ju inga barn hemma som är små så då kan vi träffas och bara ha det bra..
Vi gamlingar får roa oss själva det trivs vi bäst med..
Vi har kommit ifrån att vara så alerta längre..
Nu längtar jag framförallt till nyår. det ska bli så skoj...
Igår var jag på möte med chefen på jobbet och det gick bra, nu ska jag få göra det jag vill äntligen..
Så var jag till homeopaten och min cysta som var 1 har parat sig och har nu blivit 2 så han tyckte att jag skulle ringa till Falun igen och kolla upp det så nu blir det väl en operation till skulle jag tro..
Ja då får det väl bli så men denna gången tänker jag inte ge mig för nu ska allt bort i så fall.
Är så trött på att ha sånna här smärtor nu..
Jag bryr mig inte om att bli sövd för det har jag blivit så många gånger och om man dör så dör man när man sover så då får man i så fall dö skönt hahahahaha..
Det är väntan som är värst tycker jag när man väl kommer in dagen då det ska göras och man ska vänta när man tvättat sig steril och man känner sig så ensam då, så bortglömd..
Sen när man vaknar så har tiden tyckts bara vara några sekunder, konstigt..
Det är ju alltid skönt att ha nån med sig så blir det inte riktigt lika tomt när man vaknar och tills man ska åka hem,det är väl tryggheten..
Nu har jag haft den turen att alla gånger har min käraste varit så gullig så han har varit med in varje gång på morgonen och setat och väntat, tills jag har vaknat och tills jag har fått åka hem igen..
I såna situationer önskar man att man haft en mamma men tyvärr så är hon bland änglarna..
Fast jag tror att hon är med mig i alla fall på sitt vis..
Inte alla som har den turen..
Igår var vi även förbi vid min minsta son Benji och hälsade på när vi ändå var i Borlänge, fick kanon gött fika där och träffade även Katrines mamma och syster som var jätte trevliga..Nu är det en ny vecka med nya utmaningar igen, vad veckan kan ha att erbjuda då..
Väntar ivrigt på det där samtalet som ska komma..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0