Snart midsommar

Hejsan min kära blogg en dag som denna då solen äntligen skiner på mina fönster och jag kan börja le igen trots alla funderingar som far fram och tillbaka hela tiden i huvet..
Jag har jobbat och slitit för att det ska gå ihop och det har inte varit så lätt men livet går tyvärr upp och ner och det får man nog fan acceptera ibland tror jag..
Det har varit mycket nu på en gång att ta in så livet har hakat upp sig lite för mig men jag hoppas att jag snart har ork och kraft att ta mig upp igen en dag..
Jag är så otroligt glad att en av mina döttrar hjälpt mig att börja på ett nytt jobb och jag är så tacksam att hon var så gullig och hjälpte till  och jag trivs jätte bra på jobbet och det ger mig verkligen glädje nu i livet..
Tack till dig underbara du <3 ....
Och så har jag turen att ha en sambo som förstår mig och hur det är nu, han stöttar och finns där hela tiden när min kropp värker och allt bara är upp och ner i livet..
När man gråter för att man inte vill leva mer för att man inte orkar med allt just nu, och sen såna som inte kan förstå att en annan också kan må dåligt ibland ,men jag har inte turen att ha så många som finns när jag mår dåligt..
Men dom få vänner och bror och sambo jag har är guld värda och jag finns även för dom den dagen dom behöver mig också..
Vissa dagar vill man bara gräva ner sig nånstans och inte visa sig..
Han är helt suverän att finnas vid min sida och ställer upp nu när jag inte har nån bil att skjutsa och fixa så jag tar mig dit jag behöver få hjälp just nu..
Även min bror och en av mina döttrar finns där och ringer och frågar hur jag mår och hur det kommmer bli med allt..
Om jag inte haft dpm så vet jag inte vad jag gjort ,då har jag nog avlsutat för länge sen antar jag ,men deras hjälp Och att dom bryr sig och stöttar gör att man orkar gå vidare trots det som nu sker..
Sen berättar man ibland för personer som säger att dom vill finnas där och vill stötta men när man väl berättar efter mycket tjat så finns dom ändå inte där till slut utan att man hör ingenting utan det är så tyst det bara kan bli, jag vände ut och in på mig själv och min onda själ för tjatet trots att jag inte ville i hopp om att kanske bli förstådd ,men tyvärr så stog jag där ensam ännu en gång med allt vad det innebar som hände..
I såna lägen vet man vem som alltid finns när man behöver det och man kan inte räkna med att själv finnas den dagen det behövs hjälp , man ska bara finnas när man kan ge något eller hjälpa till med något..Annars finns man inte..
Människor kommer in i ens liv av en orsak, för en liten period eller för resten av livet...
Den dagen man förstår orsaken kommer man också att förstå hur man ska förhålla sig till denna person..
När det kommer nån in i ens liv är det oftast för att fylla ett behov man har uttryckt, De har kommit för att hjälpa en antingen genom en svårighet. för att ge vägledning och stödja, för att vara avundsjuk, eller känslomässigt och spirituellt..
Helt plötsligt utan att man gjort nåt fel  kommer personen göra något eller säga något som får en att göra slut på det förhållandet eller inte bry sig längre..
Antingen dör dom eller lämnar en i sticket eller provocerar en, så man måste fatta ett eget beslut vad som är bäst för en och vad man mår bäst av..
Det viktiga är att då förstå att ens behov redan är mättat av den personen, mitt öde är fullbordat där och att deras arbete är utfört och klar mellan oss..Det är då dags att gå vidare..
Jag har bestämt mig för att i sommar när jag inte jobbar ska jag passa på att njuta v livet med mig alltså mig själv och vila min sjuka kropp och bara vara jag och göra saker som jag ska hinna med och som jag vill göra själv..
Ha tid med min sambo som alltid finns där när jag behöver, ägna tid åt dom som bryr sig och njuta av sommaren..
Planering har vi inför sommaren med både umgänge med människor och vara i min husvagn och bara gå och lulla och inte ha några krav eller ansvar alls.
Igår Hade jag främmande både långväga ifrån och såna som jag inte träffat på år och dagar och det har varit jätte skoj..
Nästa vecka kommer en gammal kär vän också och hälsar på och det ska bli kul..
Sen sticker vi iväg och bara tar det lugnt och firar midsommar med alla nära och kära uppe i lugnet..
Har blivit bortbjuden till 2 familjer i midsommar men tyvärr mitt mående har gjort att jag inte riktigt orkar just nu och känner att jag behöver bara få vara jag ett tag nu..
Tack till er för att ni har bjudit in mig och min kära sambo i alla fall och tanken var jätte snällt av er att ni vill ha oss med på erat midsommar firande men det blir fler gånger..
Vi kommer ju göra andra saker tillsammans i sommar..
Ha det bra alla goa därute och en trevlig midsommar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0