julen över

Hejsan min kära blogg en dag som denna nu efter jul,det var ett tag sen jag skrev här men som dom flesta vet så har jag ett liv idag som betyder att allt rullar på i snabb takt med allt runt omkring..
Jag har jobbat och haft fullt upp med julhandling och allt vad det innebär inför julen..
Jag var klar ganska långt före jul med julklappar till barnbarnen..
 Men hade några få kvar och julmat som vi skulle ha det lilla som behövdes då vi alltid är bjudna till mina svärföräldrar och äta över jul...
Så  mycket mat och god dessutom..
Hon är ju kock så bara det säger ju att hon är duktig att laga mat så jag har det lite lyxigt jag hihi..
På tal om jul och all hysteri runt den folk är helt galna och dom flesta är ute i allra sista minuten som vanligt,
vissa lär sig aldrig tydligen..
Vi firade med svärföräldrarna och sen var vi bjudna till min son Benji på eftermiddagen och sen följde dom med oss hem i några dagar och det är så skoj när dom är här och katrin tycker att hon har en sån underbar svärmor som mig, jag kan ju inte säga detsamma om mina svärmödrar i alla fall absolut inte en av dom..
Markatta skulle jag kunna kalla den svärmodern, har aldrig varit med om en människa som kan vara så känslokall och elak..
Vi hade julmiddag med släkt på juldagen som blev en hel del tok och många skratt, dom lever man länge på..
På annandagen skjutsade vi hem Benji pch katrin och tog en vända på kopolen och shoppade lite..
Det blev en hel del nytt till hemmet jag som älskar att ha ett fint hem med fint runt omkring mig..
Igår blev det en vända till stan och handlade mer till hemmet, nu ska det bli så fint efter nyår i hemmet igen..
På tal om julen så blir jag så himla ledsen när det finns dom som särar på sina barnbarn och vet att man sårar för det är just det man är ute efter..
Man gör allt för att ge ALLA andra men inte just till dig!
Är det för att just du är annorlunda eller för att just du är den som tar åt dig mest?
Man handlar så mycket till barnbarn men ett av barnbarnen är inte värt en enda skit,utan den blir utan..
Är det rätt att göra så mot ett barn?
Räcker det inte att barnet varit utstött i alla år och fått utstå så vidriga saker av  b.l.a familjemedlemmar?
Finns så elaka farföräldrar som gör allt för att såra, varför skjuter man ett barnbarn åt sidan.
Kan du sitta med ditt samvete och tänka dig in i denna situation som du har skapat åt just ditt barnbarn?
Nej det kan inte vissa som gör allt i sin makt för att  såra och såna människor har ingen själ, och dom har inte det omtänksamma sinnet att kunna må dåligt när man sårar nån utan dom gläds åt att just du blir sårad..
Såna människor blir gladare när nån blir sårad än när man får nåt!
Jag har träffat EN ENDA  människa i mitt liv som var så egoistisk och kall så när man stod bredvid personen kände man kylan sakta ila genom varenda blodåder i hela kroppen..
Idag är jag glad att jag har mina barn och barnbarn och även mina bonus barnbarn får precis lika som mina egna barnbarn..
Men inte ens ditt egna barnbarn fick nåt av dig..
Jag hoppas och det jag hoppas ska jag inte skriva här men den dagen kommer och alla kommer att få karma tillbaka hur snäll eller elak man än är..
Men att göra som du har gjort skulle du skämmas..
Når jag talar om för mina vänner och min släkt hur olika barnbarn kan bli behandlade av en person så säger dom som jag
DEN ÄR INGET ATT HA..
Nu ska jag snart åka till jobbet och det ska bli så skönt att få börja jobba igen efter denna ledighet och få komma tillbaka och umgås med riktiga och goa människor som finns runt mig så denna besvikelse kan komma ur mitt huvud.
Det är inte jag som ska känna besvikelse utan nån helt annan..
Men jag älskar dig över allt annat på denna jord och jag finns hjärtat..
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0