Snart helg igen

Hejsan igen min kära blogg ännu en dag i mitt liv då jag sitter i soffan och ser snön falla så vit och ren  utanför mitt fönster...
Ont i kroppen som bara den idag men längtar tills ikväll när jag ska iväg på seans med en av mina bästa vänner, det ska bli skoj...
Tänker på allt i livet som har varit och som fortfarande är, och julen närmar sig ytterligare ett år och den enda jag riktigt saknar är faktiskt min kära mamma, när hon fanns så fanns allt idag finns ingenting kvar längre..
Så känns det då jag vet hur ensamma många sitter i sin ensamhet och inte har nån...
Inte nån som dom kan fira med och inte nån som bryr sig, usch..
Jag gjorde det också ett år för att jag hade ingen, men idag har jag min man och mina älskade svärföräldrar så julen har åter igen blivit nåt mysigt och fint..
Livet förändras så mycket av att bara en enda människa försvinner ifrån oss, visst är det konstigt..
Ibland sitter jag och tänker att det ska bli skoj den dagen vi äntligen kommer få träffas igen, då jag absolut inte är rädd fär döden utan jag tr helt säker på att livet däruppe är mycket bättre och finare än vad d är här på jorden..
Snart kanske jag gjort min uppgift som jag har här på jorden och kan vandra vidare, mysigt..
Har gjort en dikt till min kära mamma..
 
Ingen mamma var som du:
 
Du hade den bästa fantasin och visade nästan aldrig en sur min....
Du skämde bort oss med det du kunde då vi inte hade så gott ställt.....
Du gav oss både stort och smått..
Barnasinnet och humorn behöll du..
Jag är så glad att jag fick följa just dig som min mamma..
Även när det blev svårt.
Det betyder så oerhört mycket så här efteråt...
Först var du min mamma och sen blev du min riktiga vän...
För mig var du båda personerna i en..
Jag kommer alltid att sakna dig min älskade mamma..
Du är en länk som har brytits av..
En ledtråd till vem jag egntligen är och vem du var..
Ibland önskar jag att jag fått göra en bok av ditt och  mitt liv..
Medans det ännu fanns tid och klarhet..
Men inom mig kommer du alltid finnas kvar..
Jag älskar dig..
För den du är och för den du var ...
Att idag få gå till din grav och göra den fin varje vår och varje höst..
Betyder så otroligt mycket för mig..
Att få stå och gråta i min ensamhet när ingen ser det..
Då saknaden efter dig är så oerhört stor och tom...
 
Ja dagarna går och går och jag bara hänger med känns det som, livet traskar på och allt blir en mening till slut...
Våran nya familje medlem betyder så mycket för mig att ha hand om, är som ett litet barn..
Busig men go..
Snart dax att laga ite mat tills mannen i mitt liv kommer hem..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0