Snart helg igen

Hejsan min kära blogg idag igen, snart är det helg igen och veckorna går så himla fort så jag hinner inte med längre..
Har bakat och bakat så nu finns det fika bröd till lucia ,jul och nyår hoppas jag hahahaha..
Haft främmande av mina barn och barnbarn unfer veckan och bror med familj..
Brorsans fru skämtade och ville beställa lite fikabröd hahaha, hon tyckte att jag skulle öppna ett bageri då jag har bakat för ett helt bageri snart hahahaha...
Snöat och snöat har det gjort och jag vill inte ha nå mer snö nu utan nu räcker det, vill att det ska bli sommar snart, men det dröjer nog ett tag nu skulle jag tro!
Skönt att få vara inne när det är sånt busväder ute..
Igår hämtade jag min son Benji vid stationen och han var här hela eftermiddagen så vi fick lite egen tid tillsammans och det var kul..
Sen skjutsade jag hem han igen på kvällen när det var mörkt..
Plogade mig fram i snön hahahaha..
Har köpt nya ljusstakar till köket i vitt som ska bli så fint tror jag..
I helgen ska jag prova jobba lite igen få se hur det går, det kommer nog gå bra skulle jag tro, jag tar det lite lugnt så går det..
Och Usa fick en ny president, han är lika sjuk i huvet som Löven är tyvärr, undrar egentligen vart världen är på väg..
Är så glad att jag inte har småbarn i dagens läge för det är fan kaos i hela världen verkar det som..
Om framtiden vet man ingenting inte ens om i morgon eller nästa timme.
Det förgångna är passerat.
Glöm det eller göm det hellre..
Släpa inte på nåt som gjort dig illa eller inte velat dig väl..
Ta aldrig ut bekymmer i förskott när du inte vet vad som väntar dig..
Dom kanske aldrig kommer och då har du bekyrat dig ändå i onödan..
Ta alltid ut glädjen i förskott.
Då har du alltid fått den och du har alltid njutit av förväntan..
När du somnar försök att tänka positivt, tänk på morgondagen med nyfikenhet och glädje..
Vakna tacksam för den nya dag som kommer, en spännande dag då allt är möjligt, lämna klagolåtarna och lev positivt..
Det är tur att man är så gammal så man ska dö snart, vill absolut inte vara med om det världen utsätter alla människor för!
Nu har vi precis ätit och mannen i mitt liv har åkt och jobbat och jag får egen tid med våran bebis ett tag, skönt att bara få vara lite själv och meditera och känna lugnet som finns runt mig..
Någon är här hemma vid mig, igår tändes och släcktes en lampa som jag har i fönster och den går på batteri så den kan absolut inte tända sig själv..
Känns skönt att ha nån med sig från däruppe...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0