Första dagen då dets nöar

Hej min kära blogg en dag som denna i mitt liv igen! Idag snöar det utanför mitt fönster och det ligger ett vitt täcke på marken när jag vaknade..
Nu var det ett tag sen jag skrev här igen och jag har inte mått så bra, det har varit värk i kroppen utan dess like och det har varit känslor av olika slag som etsats  sig fast i min hjärna och i mitt huvud..
Det har varit besök hos både massör och läkare för att må något sånär bra..
Vissa saker glömmer man aldrig och vissa saker blir man att man bara skrattar åt så är det ju i livet...
Idag börjar jag sakta men säkert komma tillbaka till livet igen om man kan säga så..
Tack vare mannen i mitt liv som stöttar mig och alltid finns här, och har funnits när jag inte hade nån..
Om han inte funnits där så hade nog inte jag heller funnits..
Ibland kommer det upp känslor av bitterhet och av ilska och framförallt rädslan att kunna ta sig vidare när man blivit behandlad så illa..
Tänk att man kan leva med nån man egentligen inte ens känner..
Det värsta är nog misären och misshandeln..
Det kommer fram mer och mer hela tiden och egentligen är det ju jag som varit så djävla dum, den som var smart var ju inte jag..
Men sen tänker jag så här: jag kan leva med att jag gjorde si och så och lyssnade på alla lögner och inte visste nånting men kan nån annan  göra det..
Det måste ändå vara svårt att veta att man hela tiden inte sagt sanningen om viktiga saker eller är man verkligen så pass blockerad så man inte bryr sig..
Nu pratar vi om riktiga psykopater ock då kan man ju säga till sig själv att det inte är så trots att det faktiskt
 är så..
Skönt är att ha nån som råkat ut för samma sak tyvärr får man väl säga och som vet hur det ligger till, det är mycket stöttning för mig idag..
Tack för att du finns min fina vän, men gud vad jag skrattade åt det du berättade om julgrans kulorna hahahahahahaha..
Jag har varit dum nog att gå på vad som helst och jag har gråtit och skrikit och varit så himla låg i mitt liv under en kort period, undrat varför och undrat varför jag..
Men det var inte jag så alltså kan det inte vara fel på alla mer än en enda person..
Man måste få skrika och gråta ut allt för att man sen ska få må bra..
Jag visar aldrig för nån hur jag mår då ingen ändå skulle förstå mig mer än mannen i mitt liv..
Jag har alltid känt mig ensam på det sättet, jag kan inte prata med nån och ska alltid vara den som ska vara stark..
Ofta när man inte mår bra kommer livet ifatt en och man får upp gammalt som gjort en illa och man blir ledsen och arg..
Men idag har jag fått tillbaka livsglädjen och jag har framförallt förstått att det inte är och var mig det var fel på!
Synd bara att dom säger att kärleken är blind,men är den verkligen så blind?
Nu kan allt bara bli bättre och bättre i livet och jag får kämpa på med jobb och avbetalningar som jag egentligen inte var ensam om men som tyvärr jag får betala..
Jag har ingen mamma i livet där jag kan gömma mina pengar så inte fogden kan ta dom, min manmma skulle ändå aldrig ha varit så falsk så jag är glad att jag valde den mamman som jag valde och inte en mamma som är precis lika dan, konstigt att man blir som man blir!
När jag har mått dåligt så har jag pratat med min mamma och känt att hon funnits där, min älskade mamma..
Jag är så glad att jag har haft min mamma under hela min uppväxt och sluppit en mammma som bara brytt sig när hon var full eller inte ens brytt sig alls, en sån mamma kan man vara utan..
Dom skadar mer än vad dom bidrar med..
Jag har börjat att så smått jobba lite i alla fall och försöker att inte stressa utan tar det lugnt i livet och försöker för varje dag som går att komma tillbaka, älskar ju mitt jobb och mina arbetskamrater..
Idag snöar det ute och det har kommit lite täcke på marken, jag gillar ju inte snö nå vidare så då håller jag mig inne...
Det kommer mer och mer så det blir nog ganska halt ute skulle jag tro..
På Torsdag ska jag på seans och på måndag också det ska bli skoj..
Få se om nån där uppe har nåt budskap till mig...
Ska bli spännande i alla fall..
Våran bebis trivs så bra hemma vid oss och blir så bortskämd så hihi..
Benji bor hos min dotter då hon är så snäll och låtit han få bo där eftersom han var tvungen att betala 3000 för att få sina kläder och grejer när hon bodde hos han som ska kalla sig för hans pappa ..
Ändå så har han fått hjälpt till med allt för att det finns lata människor..
Usch säger jag bara..
Ja ibland kan jag bli arg som bara den hur människor behandlar andra men jag hoppas att han förstår nu det många förstått i många år..
Det har såklart hänt mycket här med 30 års fest och kalas för barnbarn och barn m.m och livet ser ut att gå framåt fort, snart är det jul..
Jag har pratat jätte mycket med min största son, han sa nånting till mig på 30 års festen som gjorde mig så glad och att jag fick känna mig värdig i alla fall som mamma. tack för att du finns min underbara son..
Är så himla glad att ni finns i mitt liv idag..
Man ska inte haka upp sig på små bagateller eller skit saker man en sajk gör mig arg och det är när nån kan förstöra hela mitt liv..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej fina du..
Tyvärr är det nog så att de som inte varit utsatta för en psykopat, kommer aldrig att förstå vad det handlar om.. jag vet att varken du eller jag ska kallas dumma.. den som är dum och korkad är fegisen som utsätter andra människor för lidande och smärta... det är en IDIOT...
en feg liten skit.. en parasit som biter sig fast och sakta äter upp ens eget jag.. tillslut tappar man sig själv... man blir en del av idiotin..
herre gud.. vid så många tillfällen visste jag att denne ljög.. ändå tyckte jag synd om personen.. bläääää !!!
Denne utnyttjar och gör illa.. framförallt de som är snälla..
nu tror jag dock att denne träffat sin jämnlike... tänk att jag tyckte synd om den han mött.. men näee det gör jag då inte längre.. en lögnare har mött en lögnare.. kaka söker maka liksom ;)
tråkigt att du måste betala skit som denne fixat..
Denne nolltaxerar och jobbar svart.. sen går slantarna in på ngn annans konto..
jaja vi får väl se hur länge detta får pågå..
blir rätt dyrt när det uppdagas ;)
Sen att denne inte betalar skatt är ju fantastiskt.. sambon går på soc.. men inte ens det bidrar denne till..
en parasit .. som tom utnyttjar samhället..
men men nu bor dom i hus.. å drömmen kommer kanske bli en mardröm när allt kommer upp till ytan ;)
Själv har jag en god ekonomi eftersom man inte behöver betala allt för någon annan.. kläder.. presenter.. kryssning.. cigg å mat..å just ja en resa till Liseberg oxå.. där denne tog med sig sin lilla extra leksak.. nu betalar jag endast för mig själv :)
livet är så mycket bättre idag.. å det Ulla är vi värda.. både du och jag..
Karma kommer snart och då blir det skämskudden för både den ena och den andre..
man ska inte låtsas vara bättre än andra .. när man är lika falsk som denne.. äpplet faller inte långt ifrån trädet ;)
kraaam

Svar: Ja samma här, jag gick på allt i många år fast mina barn såg eländet vilken idiot människan var..Till slut tycker man kanske att människan också ska få betala och inte bara flasha det en annan betalar..
Hen utnyttjar och förstör andra människors liv och har själv inget att ge utom alla lögner..
När vi träffades hade hen inte ens ett plagg som var helt utan jag med 5 barn fick köpa helt nya kläder och fick stå för krog besök och allt annat och jag gjorde det så som som jag var..
Ja äpplet faller verkligen inte långt ifrån detta trädet..
ulla Edenstad

2016-11-01 @ 17:33:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0