Långfredag

Hejsan min kära blogg en dag igen i mitt liv!
Nu var det verkligen länge sen jag skrev nåt här i bloggen,men det blir nog så när man har sina nära och kära vänner och familj runt omkring en hela tiden...
Livet rullat på alldeles för snabbt och jag bara åker med..
Mitt liv har blivit förändrad från inget till allt på bara några månader och det här livet har jag alltid velat ha...
Samma dag som jag skrev här sist att jag skulle bli mormor igen så blev jag det samma dag till en söt liten tjej, ett tíll barnbarn som berikar mitt liv och det känns så härligt...
Sen i februari var jag bjuden av min största son på dopet av deras sist födda lilla kille, som jag fick gosa med på dopet och träffa gamla släktingar som jag inte träffat på länge....
Månaderna går jätte fort och snart är det äntligen sommar igen...
I februar var jag även och firade min brors stora son och hans lilla flicka som också har fyllt år...
Och min dotters lilla kille som också fyllde år...
Nu i Mars var jag på min andra sons dop som döpte sin lilla tjej som föddes i November och i morgon är det dax för min brors minsta lilla kille att döpas, och jag ska vara gudmor åt han...
Jag har fått tillbala allt i mitt ,iv som jag vill ha det och det går framåt hela tiden....
Min älskade karl som finns i mitt liv och alla kommer överens jätte bra med han och tycker om han, det är nåt som är viktigt för mig i detta liv som jag lever idag...
Sen ska jag bli mormor i sommar igen till en liten till kille, så himla mysigt...
När jag är ledig och inte har jobbat har jag fullt upp med mina barn och barnbarn och alla fina människor som idag finns i mitt liv igen, vi fikar och gör saker och jag får vara med när mina barnbarn växer upp..
Igår var jag runt till barnen och lämnade lite påskägg med godis till alla barnbarnen och även till Benji då han inte har några barn!
Klart mor och far föräldrar ska ge sina barnbarn lite påskägg till påsk...
Idag var vi bjudna ner till mina svärfäräldrar på påskmiddag och så himla mycket mat det var..
Dom är världens bästa svärföräldrar och jag säger åter igen""jag har verkligen fått det underbara liv jag alltid velat ha""Sen blir det ju lite mys och godis så här på kvälls kvisten...
I sommar har jag inte sökt nåt då jag har tänkt att vara ledig och bara njuta av sommaren och solen och den jag lever med och göra nåt kul..
Förra helgen var till Borlänge och då köpte han ny jacka och nya skor åt mig, när jag var sjuk kom han hem med pizza till mig för att jag inte kunde laga nå mat, är ju inte van att en man bryr sig på det viset trots att jag haft en hel del män i livet ,men ingen som han...
Om dom nu har varit några män!
Sista April ska min dotter döpa sina barn så då blir det dop igen, mycket dop nu och mycket att göra..
Sen fyller min bror 50 och min karl 40 i år så det blir lite firande hit och dit i år...
Ja, som ni ser finns det inte mycket tid att skriva ofta här då jag har fullt upp nuförtiden, livet är inte längre tråkigt och slentrian utan det händer alltid något nytt..
Idag lever jag ett liv med goa människor bredvid mig och jag känner mig aldrig instängd och rädd nå mer utan jag vågar säga det jag tycker utan att nån trycker ner mig eller vänder allt sin sin egen fördel, och jag kan vara glad varje dag som jag kliver upp utan att behöva må dåligt av att man bara lever typ...
Jag har kastat bort många år i mitt liv "ja jag vet det"" men jag lever fortare nu då jag alltid har nåt att göra och alltid är glad åt allt jag gör..
Jag har en man i mitt liv som peppar mig när jag vill göra något nytt..
Han finns alltid vid min sida och han lyssnar...
Han är den som är min livs gnista till mig..
Han kommer med blommor ""bara för att "" ganska ofta och han överraskar mig med resor och annat som jag inte har en aning om...
Jag har även börjat att spå, hittills har allt blivit rätt och jag har börjat jobba lite med det, det har alltid varit min dröm, och nu är jag här..
Mycket tack vare att jag har nån som tror på det som jag gör och vill att jag gör det jag vill göra i mitt liv!
Till och min bror blev lite chockad när han tappat bort en sak och jag sa vart det
låg och det låg där hihi...
Häftigt tycker jag när man ser och får fram nåt som man egentligen inte vet....
Men om man lever ett liv med nån som är lugn, och tror på en och man har lycka och lugn och ro med sanning och man pratar så tror jag att mår man bra så utvecklas man...'
Ja nu har jag inget mer att skriva idag, ta hand om er alla goa där ute och jag hoppas att allt löser sig för dig som jag tänker på..
""Du vet vem du är ""
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0