Torsdag

Hejsan min kära blogg en dag igen i mitt liv, nu har jag prov jobbat några dagar igen innan schemat börjar och det är lika kul att komma tillbaka till jobbet när både vårdtagare och arbetskamrater har saknat en, är så lyckligt lottad som har det liv som jag har idag...
Haft lite besök på morgonen av dotter och barnbarn och myst lite och idag lyser solen ute men det var ju ett tag sen sist..
Jag vill ha lite mer sol innan sommaren är över då jag älskar sommar och sol..
Jag tycker också om hösten när man får tända lite lampor och ljus i mörkret och krypa ner i soffan under en filt och bara mysa med den man älskar...
Det har jag aldrig gjort förut men idag lever jag med en man som verkligen får mig att må bra och är tacksam för allt jag gör, en som verkligen bryr sig om mig och mitt..
En man som man kan känna trygghet med och som är trygg i sig själv, levt ett tryggt liv med sin familj som jag själv gjort...
Idag har jag pratat med min yngsta son Benji och jag saknar han som bara den....
Han får komma och hälsa på snart tycker jag...
Idag fick jag ett samtal som gladde mig igen, allt bara rasar på i full fart och mina drömmar går i uppfyllelse...
Allt i livet har en mening trots allt...
Änglarna är verkligen med mig nu...
Nästa vecka fyller min älskade man 40 år och vi ska fira han med familjen..
Som tur är så är jag ledig den dagen så det blir fullt upp hela dagen med folk...
Just nu sitter jag och skriver här och tar en kopp kaffe emellanåt och njuter av att vara ledig medans regnet knackar på rutan utanför....
Har sett så fina gardiner som jag vill beställa men först väntar en överraskning till oss hihi..
Är så himla glad att jag har kunnat bygga upp ett rejält hem till mig igen, med allt som behövs och ha det fint i hemmet, slippa ha nåt gammalt kvar som nån annan ska behöva dela MED, tycker det är orättvist att nån annan ska behöva ha det gamla från nån annan...
Det känns bra och tryggt med nytt i hela huset...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt Ulla:)
längtar massor till mitt jobb.. men nu står det inte på innan jag kan börja lite smått :)
det har varit en lång resa.. läxor har lärts in.. tyvärr fick jag lära mig en viktig den smärtsamma vägen.. men tack vare änglarna i Uppsala så fungerar jag igen..
ibland tänker jag att denne någongång ska inse vad denne gjorde med mig...
men jag har insett mer och mer att det kommer aldrig att hända.. en människa helt utan känslor kan inte känna någon form av empati..
denne må vara en trevlig prick i mångas ögon.. men de borde ha i åtanke att alla känslor denne visar : glädje , sorg , ånger.. är enbart kopior av hur denne sett andra reagera i olika situationer.. inlärt beteende..
denne drar med sig människor i sin omgivning.. genom lögner..
nää ska inte skriva om sjuka personer på din blogg :)
istället hoppas jag få se gardinerna på bild om du beställer dom..
och ja använda saker från tidigare förhållande.... usch..
haha har sett att det finns massor kvar "där".. men men kanske är det något som denne har svårt att göra sig av med.. vad vet jag... tror jag såg en bandana för ett tag sedan.. var min.. å nu prydde den ngn annans huvud
... synd att det huvudet e tomt.. annars hade jag sagt.. snyggt !! 😂 nää nu är ja där igen.. haha nu ska jag snart upp på stan å spendera lite slantar jag också ;)

Svar: Förstår att du längtar till ditt jobb vännen, det sociala behöver man och vänner som bryr sig..jo tror som du, hen kommer aldrig lära sig, växa upp med lögner tror jag man blir en lögnare...
Skulle inte vilja sitta med min nya i en soffa som jag haft som gift eller köks möbler men nån tycker kanske om att göra så...
Eller också är man lika snål som man alltid varit och lever på andra...
Härligt att du blev frisk vännen det unnar jag dig verkligen..
ulla Edenstad

2016-08-11 @ 16:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0