helg

Halloj min härliga blogg en dag i mitt liv igen !Sitter och funderar lite fram och tillbaka och tänker på hur jag har skapat ett sånt bra liv som jag har fått idag...
Men det har inte varit gratis kan jag lova och jag har fått kämpa helt själv utan nån hjälp ifrån nån...
Ett tag var det tufft när man satt ensam till och med på självaste julafton och inte hade nån, men jag lärde mig mycket av det också och jag vet att jag har inget i gengäld och behöver inte skämmas för det heller..
Haft främmande här på morgonen och fikat lite och skrattat lite som är bara bra för hälsan..
Och igår var jag in till bästa Anita och fikade..
Det var verkligen ett tag sen, så det var kul att träffas och prata lite och umgås..
Man ska bara glad att man har vänner som finns eller att det finns nån alls när man är låg, vänner som hon ska man vara rädd om.
Hon är mer som en familj än som en vän för mig, för hon är precis som man ska vara i en familj, men så har vi ju känt varandra hela livet också..
Har varit hemma ifrån jobbet och bestämt mig för att vara ledig ett tag så jag blir frisk igen, inte värt att slita ut sig och absolut inte det ansvar man har på jobbet för denna usla lön..
Tänk om man var uppskattad för det man gör men man får bara göra mer och mer och ändå vara underbetald..
Har varit in och handlat idag inför helgen med det som ska fixas..
Marknad är det också spå vi skule ha varit ner på den också, få se hur det blir med det..
Idag fick vi ett glatt och bra besked, när man minst anar det så kommer det..Nu börjar en ny tid och en ny fas i våra liv med mycket spänning och härligheter..
Tänk vad lite kan ändå göra så mycket!
Bara känslan att ha nån som bryr sig och är mån om en och som älskar en för den som man är det är ju livet....
Nån som ringer och frågar hur man mår och kommer hem och är tacksam för det man får och det man ger..
Jag är jätte tacksam för att jag har fått barn i mitt liv och vet ni en sak?
Varje barn är unikt för om jag får barn med en man och sen med en annan kan min första och min andra aldrig få dom barn tillsamans som just vi har skapat, alltså är alla barn unika..
Barn har alltid nåt efter både sin mamma och sin pappa...
Och ingen annan kan få just dom barnen som vi skapat och fått tillsammans..
Tänk vad konstigt det kan vara att man älskar en människa trots att den gör en illa, man står ut och tror att det ska bli bättre fast det blir aldrig det ändå...
Man tror att när man blir slagen så är det ens eget fel, eller när nån bedrar en, fast det är ju inte det..
Är man för snäll då?
Man är nog bara dum antar jag och vet nog inte vad riktig kärlek är..
Om man bedrar eller slår nån älskar man väl inte personen ifråga?
Eller är det av rädsla från en själv som man gör så?
Sånt sätter sina spår och ingen kan förstå hur den som blir utsatt känner sig..
Om man inte varit med själv..
Sen om man har turen att träffa nån som är helt motsatsen så tror man inte att det är sant, man måste nypa sig i armen ofta för att fatta att det verkligen är sant att man kan bli älskad utan att bli agad..
Ja, ibland är inte livet lätt men vissa får chansen att leva om och börja om igen, som jag fick, som jag är jätte glad för..
Idag har jag mina underbara barn och framförallt min underbara sambo som betyder allra mest för mig och som får mitt liv att levas ut ordentligt som man ska göra..
Han är verkligen en stjärna i mitt liv idag..
Snart kommer han hem och helgen blir våran med en massa roligt tillsammans och bara vara vi....
Sen ingår ju naturligtvis umgänge med våra vänner..
Vi skulle ha hämtat hem husvagnen också så den är klar tills vi reser iväg igen..
Nu ser jag fram emot allt nytt som ska komma i våran väg och det vi har byggt upp tillsammans i vårat nya liv..
Man kan inte tro att man kan få ett sånt bra liv efter ett rent helvete men den som väntar väntar aldrig för länge, kom ihåg det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0