Lördag

Hejsan min kära blogg igen en dag i mitt liv nu igen som bara flyger iväg fort på nåt sätt och jag bara hänger med i farten...
Allt rullar vidare på räls i mitt liv precis som det ska göra...
Jag har nog hunnit vara till Borlänge ett antal gånger  sen jag skrev här sist och blir en vända i morgon också !
Typiskt hihi!
Ja  vad har jag gjort i flera veckor nu då?
Ja, jag har jobbat och jag har slitit och haft massor att göra, satt upp vinter gardinerna i alla rum så det skulle bli mysigt inne, nu längtar jag tills alla ljusstakar och granen ute och min fina tomte som jag en gång i tiden fick av min kära mamma ska ut och stå bredvid granen och lysa så fint....
Och framförallt till all god mat som kommer ätas...
Jag har umgått med min kära dotter Therese i några dagar och fått med henne till min homeopat så nu vet vi vad felet är och det känns skönt att nu kan hon få vila och ta det lugnt och till slut äntligen bli frisk igen...
Sen har hon jätte bra och fin släkt som är snäll och ställer upp i vått och torrt för henne så det är bra!
När jag mådde dåligare än henne hade jag tyvärr ingen förutom min kära mamma såklart....
Men jag tog mig igenom det ändå och har nog blivit ännu starkare av det skulle jag tro...
Jag har haft främmande av Madde och Therese och Bella  nån dag och sen idag var min svärson Roy och barnen hit, mysigt...
Så var matte och Sussie hit en dag med barnen också...
Och min bror och fasters lilla Nikki....
Jag har handlat julklappar till mina barnbarn så nu är det också klart, bättre att vara ute i tid då det kostar lite och har man liten inkomst är det inte alltid så lätt att få pengarna att räcka heller!
Så är det lite presenter också då några av barnbarnen också fyller år snart...
Jag har varit och gjort mammas och pappas grav fin så nu fryser inte dom heller i vinter...
Jag har besök av min son Benji en stund när han var hit och hälsade på...
I Måndags började jag praktisera på sjukhus och läser nu akutsjukvård ett tag framöver som är jätte kul...
Man får ta alla prover och prova på och även sticka nålar och fixa blod, kanon kul och nyttig utbildning om man nu vill jobba på sjukhus sen.....
Snart kanske jag hamnar där (vem vet)....
Så har jag blivit farmor igen då till en liten såååå söt tjej som ska heta Samantha och det gjorde min son och sonhustru bra för hon var så söt..
Lik Mattias var hon också...
Ja, det föds lite nya änglar här titt som tätt som man får gosa med...
Kul att det blev en liten tjej fast alla trodde att det var en kille så hon lurade verkligen alla hihi, så man kan aldrig veta vad det är fast man kolla, för jag hade en kompis som kollade och det skulle vara en kille och hon köpte allt i blått så kom en liten tjej, ja sånt händer ju faktiskt....
Och köper man allt i rosa och sen blir det en kille kanske ändå, sånt har hänt men då fattar jag inte hur dom kan se en snopp om det nu är en tjej?
Ja när jag kom hem ifrån jobbet en dag hade min man städat hela huset och tvättat 3 maskiner så jag hade inget att göra mer än villa hihi, det är en riktig karl det!
Just nu håller han på att blästra mina skärmkanter så bilen inte ska bli rostig....
Idag har jag lagat vitlöksmarinerade fläskkarre och potatis och i morgon blir det grillat och potatis gratäng....
Är ledig hela helgen och det är skönt och ska njutas av, var in på hemma kväll idag och köpte lite gott tills ikväll...
Känns som om livet bara går framåt för mig idag och jag är glad att det äntligen gör det efter at ha stått stilla i många långa år...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker mycket om att läsa din blogg, ser allt med helt andra ögon nu :)
Och det är skönt, man har liksom vaknat och ser saker och ting för vad dom är, och för vad dom varit.
Du har kämpat vännen, och du gav aldrig upp, så njut av barn och barnbarn, njut av livet. Det är du värd ♡
Det handlar om att leva, och se till att just livet man lever blir så bra som möjligt.

Jag har jobbat mycket med mig själv, och nu inser jag att det är aldrig försent att be om ursäkt..
Så förlåt än en gång ♡

2015-11-08 @ 10:38:10
Postat av: Anonym

Tack underbara du, glöm bara inte att just du också är en sån fantastisk människa som fanns i mitt barns liv den dagen jag ej kunde hjälpa...
Du hjälpte och var helt underbar...
Ja, jag gick igenom mycket i mitt liv som jag inte förstod varför och förstår nog inte ens idag varför?
Men jag kom undan med livet i behåll och har fått chansen till ett nytt och mycket bättre liv som jag har idag...
Du har bett om förlåt och det betyder oerhört mycket för mig att du till slut insåg sanningen..
Vi ska vara glada att vi står där vi står idag och slipper alla lögner och åter lögner varje dag varje år...
Synd bara om dom efterföljande som inte förstår <3

2015-11-08 @ 17:15:05
Postat av: Anonym

Ja vi ska vara glada ♡
Tyvärr är det ju så att man måste komma till insikt själv, spelar ingen roll hur många som försöker få en att förstå.
Det enda rådet man kan ge när det kommer till den människan. Är att lyssna på din magkänsla, tjejen för när den kommer så kan jag lova att den stämmer till 110%
Livet handlar om att växa, inte att bli mindre ♡

Kram från en klok kvinna till en annan :)

2015-11-08 @ 19:11:34
Postat av: Anonym

Ja du äer en klok människa och jag med som till slut förstod, jag skulle aldrig i mitt liv byta tillbaka till det jag hade ..idag har jag ett liv som är precis i motsats och i trygghet med kärlek och allt som ett förhållande ska innehålla..kram till dig och jag önskar dig lycka till vännen <3

2015-11-09 @ 18:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0