Söndag igen

Hej min kära blogg ännu en dag i mitt liv! Vaknade i morse av att telefonen ringde tidigt,det var från jobbet men det såg jag först sen lite senare när jag vaknade igen då jag var alldeles för trött för att ens fatta det då hahahaha...
Jag stog inte tillgänglig men tydligen så fanns det inga vikarier i alla fall...
Vaknade lite senare igen och kände mig lite kryare idag, solen lyste så fint in genom mitt fönster och jag gav mig själv ett litet leende och tänkte efter för mig själv att nu först börjar alla inse, först nu känner jag att många vet  och har förstått sanningen och vem som ljuger, tänk att två människor kan få en hel släkt att tro på dom trots alla lögner som dom hittar på...
Idag när jag får respons och rädslan äntligen har lagt sig lite grann och vet att jag faktiskt inte är ensam även om jag var lätt lurad i många, långa år,och jag fick ta skit i många år av personen som bara ville prata skit om andra...
Jag kan inte förstå hur en svärmor som ska vara snäll (eller kanske bara spela snäll) kan vara så himla elak och först säga snälla saker om ens svärdotter och i nästa sekund vända allt mot en bara för att skydda en som gör ett fruktansvärt brott"
Jag hade ju den turen  att jag slapp höra hur duktig jag var för en av mina svärmödrar kritiserade helt mig ifrån början hur fula gardiner jag köpte , hur dålig mamma jag var, men varför tänker inte en sån människa på (vart var hon som mamma när hen var liten)
Inte hos hen i alla fall..
Jag levde i många år med hen och aldrig nånsin på många år hörde jag nåt ifrån den människan, hon var som bortblåst, tills jag tjatade på hen att ta kontakt vilket jag ångrade bittert då jag lärde känna denna hemska, bittra människa...
När jag bodde själv så skickade en människa helt sjuka sms när hon var i Mora och spydde bara skit över mig...
Hon sa aldrig nåt snällt...
Hon skrev så sjuka saker så en vuxen människa skriver inte sånt, hittade på en massa lögner om mig om allt och såklart var jag sårad då jag inte gjort det hen sa...
Men jag vet att karma kommer och karma går, till slut får alla vad dom förtjänar.. så är det bara !
Jag har alla sms och allt kvar ifall!
Jag är glad att mina barn fick växa upp med Sanna som sin farmor och Kjell som farfar för dom brydde sig i alla fall om mina barn och Sanna gör det än idag....
Hon kunde man skratta och le med och vara glad åt när man träffade henne, hon är en ödmjuk och fin människa...
Förstår bara inte hur nån kan ljuga så fruktansvärt mycket och alla går på det den säger!
Jag har själv mått så himla dåligt efteråt hur djävla dum jag var som trodde på nån som bara ljög och struntade i alla som ville mig väl, det är det som tagit hårdast inom mig idag...
Till och med fosterföräldrar som berättade hur dens mamma betett sig mot sitt barn..
Idag har jag världens underbaraste svärmor som verkligen är glad för våran skull, och hon uppskattar allt som jag gör...
Det värsta är att jag slösat så många år på just (ingenting) men jag är glad att jag fick mina underbara barn i alla fall..
Men hade jag vetet om otroheten som skedde under graviditeten med Bella så hade jag aldrig tagit tillbaka pappan, det är en sak som är säker för jag hade klarat allt precis helt själv med alla underbara vänner jag hade i mitt liv!
Bella är en fantastisk dotter så förlusten ligger inte hos henne utan hos hen...
En sån duktig och fantastisk dotter är jag glad att jag har och jag är glad att hon verkligen går i mina fotspår...
Vill inte dricka mycket eller äta en massa onödiga tabletter utan är naturlig och framförallt en snäll och go dotter...
En duktig mamma och fru som bryr sig om sin familj  till max och som får mig att le varje dag då hennes tjejer är så fina och väluppfostrade...
En son som jag också älskar fruktansvärt mycket även om jag inte just nu är värd nåt i hans liv, mycket pga manipulationer av sin far tyvärr...
Men en dag kanske han vaknar upp också som alla vi andra gjorde efter många år....
Idag har jag en fantastisk man som är ödmjuk och rar, tänker alltid på (oss) och inte bara på sig själv, och som är en god vän och kompis samtidigt som han är en bra make...
Han tänker inte bara på en enda sak varje dag...
Han tycker om alla mina barn ,svärdöttrar, svärsöner och barnbarn och min bror och han kommer jätte bra överens vilket mitt ex och han absolut inte gjorde...
Och jag älskar såklart alla mina barn, dom är ju livet och jag är glad idag att jag fick mina andra 5 barn med nån annan än hen...
Jag hppas att rättvisa en dag kommer skipas och om den dagen det blir rätt kommer jag faktiskt sätta mig ner och ta en cider och riktigt fira, det är jag värd efter allt elände..
Jag är bara ledsen för er som jag inte berättat allt för, eller anmält alla hot och allt dom gjort emot mig, men pga rädsla för sjuka människor så vågade jag tyvärr inte..
Jag kommer förmodligen vara med och höra och se själv och tror att jag kommer må mycket bättre sen även om mitt liv ida är långt ifrån allt elände jag hade i 20 år...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

http://www.evah.org/html/hur_kan_jag_skydda_mig.htm

Hej igen
här har du den rena sanningen, och jag tror du som jag och andra känner igen allt.

Hen behöver hjälp, men inser det knappast själv. Och ingen "vanlig" kan hjälpa, utan det krävs professionell utbildad hjälp.

Jag vet att du om någon. Kan känna igen allt som är skrivet i denna text. jag kunde bocka av massor.

Vi får trösta oss med att vi kom ur det, även fast jag genomlidit ett fysiskt och psykiskt helvete, och även du. så lever vi !!
Kram på dig, sköt om dig !!

2015-05-19 @ 09:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0