Onsdag

Halloj min kära blogg ännu en dag som åter har grytt utanför och som för den delen snart är också över igen!
Veckan började såklart med att njuta av solen när den väl kunde titta fram, och jag har försökt att vilat lite och att cyklat och gå lång promenader för att min balans ska hålla sig i schack igen, det börjar bli lite bättre i alla fall..
Var till massören och det snurrade lite extra men det är ju de som ska knytas upp ordentligt så det blir nog bra till slut..
Svärfar var med och han är inte alls lika vinglig längre....
I måndags lämnade jag in bilen för att ställa framvagnen så nu är det också gjort, tur man har lite tjänster och gentjänster ibland hahahaha...
Det är bra att man kan byta så blir det inte så dyrt...
Så kom Till och med han hem med bilen åt mig, tack snälla underbara du för hjälpen...
Så nu är bilen nyskattad. nybesiktat med blankt papper och framvagnen ställd....
Igår var jag tvungen in till stan en sväng och handlade lite och fick tag i några jullappar också som tur var, man ska passa på att vara ute i tid...
Det är inte alltid så enkelt att ha råd att köpa allt när man har 4000 i sjukpension ,men om man är ekonomisk så går det runt i alla fall...
Igår fyllde min son hela 32 år, som vi skulle ha varit upp och firat i helgen som var men inte kul att umgås när man jämt är full i huvet så vi ska ta det nån dag här..
Tänk att han har fyllt hela 32 år, gud vad tar tiden vägen, och jag som inte känner mig som mer än 25 själv, det är ju kanon bra, sen jag började mitt nya underbara liv så känner jag mig starkare och friare framförallt och yngre både i ålder och sättet, och jag är alltid glad fast jag ändå har mina krämpor...
Jag kommer ihåg som om det var går när jag fick min son, han hade bråttom ut..
Vi åkte till falun i en gammal Amazon som inte laddade så efter typ varje mil fick Kurt gå ut och slå på generatorn hahahha ja herre gud hur det kan vara...
Vi kom in till Falun vid kvart i ett på eftermiddagen och Kurt skulle hem och laga bilen så barnmorskan sa att det var lugnt för det skulle ta hela dagen, jageller hur???
10 över 2 var lill killen redan född, så kurt hann inte vara med på förlossningen då, men då kom min lilla kille som hade så himla mycker hår till världen, och var hela 3080 gram tung , en riktig liten goding....
Jag hade äntligen blivit en 2-barns mamma till 2 helt fantastiska killar i livet!
Jag var lycklig som bara den....
Sen har livet bara vandrat vidare i snabb takt och idag har jag 7 fantastiska barn i mitt liv, både killar och tjejer och en hel hög med barnbarn hihi, livet känns härligt och jag ler varje dag som jag vaknar och tänker på vilket underbart liv jag äntligen har fått....
En underbar man som varken är elak eller otrogen eller ljuger och det är det mest fantastiska i livet..
I helgen var min bror på besök igen och lilla Niki och det är fasters charmtroll det hihi...
Och ikväll har jag varit ute och gått en lång promenad igen i solen när den väl tittade fram....
Det är skönt att gå och röra på sig, jag känner mig mycket bättre då när man får röra på sig lite...
I morgon är det redan Torsdag igen och snart är mannen i mitt liv ledig igen och vi får ägna lite tid åt varandra igen, det är äkta kärkelk det!
Sen är det cruising i helgen och amazonen är klar hihi, det blir bra det här...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0