Söndag

Hejsan idag igen min kära blogg! Idag är det den sista dagen på denna veckan igen då, det vill säga även den första Söndagen på det nya året som nyss har börjat....
Tänk att det nu är ett  helt nytt år igen och jag hoppas att detta år kommer bli lika bra som dom senaste 3 åren som varit  mer än helt fantastiska i mitt liv!
Det sägs att allt som hände förra året är en uppföljning till det ännu bättre detta året, det låter ju  helt kanon!
Det har bara gått framåt och jag står inför helt nya mål och helt nya möjligheter detta året, det känns så himla kanon bra...
Har varit ledig några dagar nu, eller jag har  faktiskt tagit mig ledigt för att jag tycker att jag är värd det helt enkelt, pengar är inte allt och huvudsaken är att det går runt så är det helt perfekt för mig idag...
Jag ser inte livet som att man ska ha allting som är onödigt utan jag ser det som behövs i livet och sen får man göra det bästa av situationen, sen är jag helt säker på att om man unnar alla sina nära och kära lycka också så får man även lycka tillbaka själv, det är nåt som jag har lärt mig i alla fall..
Men det fanns ett tag i mitt liv för många år sen  i mitt förgångna då jag stod i den där förbannade instängda bubblan och såg inte det som var fint, såg inte allt som fanns utanför mig utan allt runt mig handlade bara om pengar och att ta ifrån mig det jag älskade mest i livet, man jag förstod inte det då, kärleken kan som sagt vara blind!
Jag är fruktansvärt glad idag att jag har fått en ny chans i mitt liv, och att jag skulle förstå till slut vilka och vad jag sårat andra i mitt liv...
Idag är alla onda människor i mitt liv blott ett ont men ack så skönt förflutet och där kan det ligga och gro för sig själv ...
Om jag skulle få leva om mitt liv )(så skulle jag ändå inte göra det) för då skulle inte JAG vara JAG längre och framförallt skulle jag fortfarande ha levt i ett lögnaktigt, hemskt och ett väldigt kärlekslöst äktenskap (som jag inte hade en aning om då) med bara ett rent helvete och elände, med hot om allt, som gjorde mina barn illa, men nu gjorde nån ett mycket bra val åt mig och jag är så himla tacksam för det valet (att jag själv slapp göra det) för då hade jag ju fortfarande förmodligen stått kvar i allt elände än idag och jag hade inte haft  den glädje och det fina som jag har idag.....
Jag hade absolut inte träffat den bästa mannen imitt liv!
Han som verkligen är min soul mait...
Han som tycker om mina barn och barnbarn och mina svärsöner och svärdöttrar..
Han är guld värd...
Han skulle aldrig nånsin försöka förstöra mellan mina barn och mig!
Tänk att den som man tror älskar en mest är ju den som är den mest lögnaktiga människan man känner, och sen den man aldrig nånsin skulle kunna tänka sig att falla för är den kärleksfullaste människa som finns och sen verkligen visar det också?
Livet är bra konstigt ibland men jag är säker på att allt har en mening i alla fall!
Sen kan man ju alltid hoppas att den  som är dum får vad den också förtjänar  och gjort mot alla en dag också utan att  man ska behöva vara elak....
Sanningen kommer ifatt alla en dag och då måste man också bekämpa den...
Och stå för allt dumt man har gjort mot alla andra människor!
Jag hade en gång två svärmödrar, lite lyxigt kan man tänka sig nu då hihi, en dr Jekyll och en MR hide, om ni förstår vad jag menar?
(Så det var inte så trevligt kanske)
Den ena var bara en kort stund i mitt liv (tack och lov) och den som var den underbaraste var hela tiden i mitt och mina barns liv....
Tack för att du fanns för mina barn och mig vännen, du vet vem du är?
Du har varit den mest fantastiska människa i mitt liv som alltid varit där, saknar dig jätte mycket!
Dina skratt och ditt leende fick en alltifd att skratta och att må bra...
Vissa människor kommer som tur är bara in i ens liv en kort tid och sen försvinner ur ens liv igen och det är för att man ska lära sig av läxorna....
Vissa människor stannar kvar hela livet!
Det är nog tur att man slipper dom dumma när man kan vara med dom snälla....
På Nyårsafton var jag till mammas o pappas grav och tände ett ljus åt dom och till Kjells grav (barnens farfar) som är jätte saknad, våra änglar lever såklart vidare inom oss...
Vi älskar våra änglar där uppe högt!
Sen jobbade jag ett skift och så spelade vi Bingolotto på kvällen, bara mys med tända ljus och inget drickande och veta att man skulle må dåligt dagen efter....
Jag skulle ändå jobba nyårsdagen också ett skift...
Sen tog jag som sagt ledigt och på Fredagen åkte jag in till stan en sväng, handlade det som behövdes, och på Lördagen åkte jag in och träffade mina vänner Anita och Nettan och så var Dennis där som jag inte träffat sen Ja typ när vi var unga hihi..
Det var kul att räffas....
Det var riktigt trevligt att umgås med dom, jag har jobbat så jag har inte hunnit, nu ser jag fram emot en kväll med dom och många glada skratt och en trevligt kväll med gott att äta och dricka.....
Sen åker jag till varmare breddgrader snart hihi, mysigt en hel vecka i värmen med bad och sol,hihi..
Det ska bli så skönt att bara vara och få njuta av en härlig värme...
Den här gången blir det Kanarieöarna.....
Idag har jag varit upp till min dotter och gosat och släppt ut deras katt som jag släppte in igår kväll,det är mommos misse det hihi, hon är så himla kärvänlig och go....
Ikväll ska jag på Bio, härligt.....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0