Måndag

Hej min kära blogg idag, en  sån där dag  är det idag då det var länge sen jag skrev nåt här sist, men det är så i livet när man ska hinna med att umgås med alla nära och kära som man har hittat tillbaka i livet till..
Underbart...
Det är nu 2 veckor sen jag skrev här och jag hinner inte med allt just nu, tiden och veckorna bara glider iväg på nåt sätt och jag vill  bara ha mer timmar på ett dygn men det går ju inte som sagt..
På Tisdag den 13:e fyllde min kära dotter år hela 22 år så jag var upp en sväng och firade henne och sen var vi båda två upp samma vecka på Lördagen och firade henne igen....
Härligt att barnen blir stora...
Sen var jag förbi en sväng hos Mattias och träffade min kära bror och mitt syskonbarn,mysigt!
På Torsdag blev jag sjuk med feber pch allt vad de innebär så jag hoppas att det håller sig borta nu ett tag framöver ,så nu tar jag nya tag igen hihi..
Måndagen efter var jag till bästa vännen Sanna en sväng och fikade och det var ju ett tag sen då vi jobbar helt olika och sen hämtade jag älsklingen och åkte vidare till min homeopat och fick hjälp mot min besvärliga yrsel så nu är det något bättre igen, och det känns skönt..
Tisdag började jag jobba igen, och hade Jessica och Elias  medans min dotter var och simmade några timmar..
Onsdag ledig och in till stan en sväng och fika med vänner....
Torsdag jobb igen och sen tog jag det lugnt den dagen bara och softade, varit ledig i flera dagar nu och legat i soffan och haft det bara bra...
Igår hade jag mina barnbarn Alexander och Jossan en sväng när min son med fru var ute och åkte lite skoter i detta kalla väder hihi...
Så jag lagade hemgjorda potatisbullar så dom åt här med oss och det gick kanon bra att ha dom....
Idag firar jag och den jag älskar så himla mycket 3 hela år tillsammans, dom här 3 åren har varit helt fantastiska för mig i mitt liv med en sån omtänksam man som alltid står vid min sida och finns där i både vått och torrt...
En man som verkligen är en man....
Tänk att 3 år har gått så himla fort, jag tyckte vi träffades typ för ett litet tag sen, han är det bästa som har hänt mig i mans väg hihi...
På dessa 3 år har jag hunnit utbildat mig, jag har fått jobb, fått kontakt och umgås med alla mina härliga barn och barnbarn, och mina underbara ungdomsvänner...
Byggt upp hemmet till allt från absolut inget, och jag är idag en glad och god tjej med bara lycka som lyfter sig i blicken,..
Det var jag inte på många år, enligt andra...
Fått kontakt med min kära bror och mina fina syskonbarn som är så fantastiskt härliga....
Så nu hoppas jag att vi kan göra nåt kul här framöver och stå varandra så nära som vi en gång gjorde, om jag hade litat på min bror och inte på fel person...
Har hittat kusiner och tremänningar både här och där då jag släktforskar lite, så det är en stor släkt vi har och det är så kul att höra av dom efter typ sådär 30 och 40 år...
Tänk så livet kan bli, så ge inte upp, ta steget ut ur det som inte är bra och ta chansen att ha det bra och bli lycklig och börja om..
Det är det värt...
Det är ju livet...
Det var det bästa som jag har gjort,och idag mår jag väldans bra trots min värk, jag kan skratta och le igen, jag är glad för allt som jag har idag....
Det här är ju livet, och det är som det ska vara igen....
Alla säger att jag är en mycket gladare människa idag, jag ser aldrig nåt negativt i livet fast jag har en dålig dag utan jag ser allt positivt varje dag som jag slår upp mina blåa ögon just för att jag har det där som jag saknade i alla år..
Kärlek och omtanke och mina kära och nära...
Jag är så glad att jag har den man som jag har idag för han är verkligen en ""man"" och jag hoppas att han ska vara min många år till..
Han är den jag kan lita på, som är ärlig emot mig och säger hela sanningen alltid....
Och han tycker om mina barn och barnbarn och är snäll emot dom..
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0