Söndag igen nu då

Hej kära bloggen en dag till i mitt liv! Nu var det ett tag sen jag skrev här igen, det har varit mycket med jobbet och sen har jag varit sjuk också, varit så yr och konstig i bollen så jag har mest legat i sängen eller i soffan och tagit det lugnt på läkarens order......
Hela förra veckan jobbade jag ändå trots värk och tröttheten i min kropp, men det var bara att kämpa på som vanligt.....
Hela helgen jobbade jag och mannen i mitt liv mekade med sin bil, hhi, nu är snart hans 850 klar för besiktning hihi, härleigt, tur att man har en duktig ,mekniker...
Haft besök av barn och barnbarn och min bror såklart, känns så himla bra att vi umgår ofta nu igen och har fått pratat igenom allt en gång för alla...
Jag har lyssnat på vad han och mina barn berättat och jag har idag förstått att jag svek dom pga fel människa i mitt liv...
Mycket har kommit fram som har hänt och jag är helt säker på att sanningen alltid segrar, det känns så nu när jag fått tillbaka allt som jag älskar i mitt liv!
Man får vad man ger!
Men man  (alla) tror väl på den som står en närmast i livet och tror att man ska kunna lita på den som man lever med men nu har jag lärt mig att det inte alls är så i livet...
Det kan också vara din värsta fiende istället som är  full av allt som man absolut inte vill ha, tänk på det, jag har lärt mig massor...
Min bror verkar gilla mannen i mitt liv också och dom kommer bra överens, vi har kollat på gamla kort ifrån när mamma gick bort och har en sida där all släkt finns med ( som vi inte hade en aning om ) hihi...
Många nya kusiner och släktingar har det blivit att få kontakt med, vi har en stor släkt och då menar jag verkligen (stor)
I Tisdags var jag till akuten igen och vidare till min massör som fixade till allt stopp i axlar och nacke igen, spänd som bara den var jag och hade ont, men värken sitter ju där men det blir lite bättre med massagen i alla fall.....
Förra helgen var vi till min bror och firade mitt syskonbarn som blev 1 år,träffade en massa härliga människor där och fullt upp att prata och skratta om allt hihi..
Livet känns så enormt annorlunda på nåt vis idag, jag har allt som jag velat ha i mitt liv, ärlighet och omtanke,kärlek...
Ja så här ska livet kännas, man ska kunna lita på dom man har runt omkring sig och vara trygg med dom, det var många år sen jag kände den här känslan....
Idag litar jag på alla runt omkring mig, dom har berätat och först nu har jag förstått....
Men idag lever jag med den bästa man som en kvinna kan ha också, som är det bästa som har hänt mig....
Inga krav och inga bortförklaringar utan ärlighet ut till spetsen och omtanke...
Det är ju så här livet ska vara eller hur?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0