Juldagen

Ja, jag har jobbat och jobbat som vanligt  med dom bästa som verkligen finns, men jag trivs ju som sagt var med det..
Jag har umgåtts med mina barn och barnbarn och min bror  med familj såklart dom här dagarn som har gått förbi...
I fredags kom Benji min son och hans flickvän Maria hit och sov här i 3 dagar och det var så himla mysigt att ha dom här, vi träffas ju så sällan så det blir extra kul när dom kommer nån gång sådär ibland!
Idag var min bror hit och hälsade på och hade Julia och Emil med sig och som jag har saknat mina älskade syskonbarn..
Förra veckan låg jag sjuk och hade ont i hela kroppen och i huvet så jag trodde det skulle spricka allvarligt...
Igår var det julafton och jag var iväg i förrgår med sista klapparna till mina barnbarn..
Jag fick också julklapp av Mattias och Sussies barn och Madde och Lars och Therese och Jimmie och så fick jag av Bella och Roy även en av min bror och hans fru...
Och min kärlek också såklart...
Han fick en bilstereo av mig så han blev jätte nöjd..
Så fick jag en ny tarot kortlek så nu kan jag spå lite mer hihi...
Det är häftigt att jag blivit så haj på det och bra att veta saker i förväg...
Jag har nog varit både en bra mamma och svärmor och mormor och farmor och partner  skulle jag tro hihi..
Det är så skönt att veta att dom underbara finns i mitt liv idag!
På julafton var vi till mina underbara svärfäräldrar och åt julmat, hon är så duktig på att laga mat, men så är hon kock också....
Tänk vad härligt livet kan bli när man bara får en ny chans igen, det har jag verkligen fått i mitt liv, jag har fått tillbaka mina barn igen och en man som älskar mig för den som jag är...
Jag har fått kontakt med människor som gått igenom samma som jag , med samma person, det är lite komiskt men så är det i alla fall...
Jag har träffat (äntligen) en man som är vuxen och inte bara tänker på sig själv och sitt hela tiden..
Utan jag kan leva i frihet och göra precis vad jag vill utan att behöva vara rädd och att inte kunna göra det man vill!
Idag åkte min son hem efter att ha varit med sin pappa så jag skrev och sa att hans pappas ska köra lugnt då han har en dyrbar last i sin bil som man ska vara rädd om, och eftersom  även är avställd, skulle aldrig köra mina barn i en avställd bil, om det händer nåt gäller inga försäkringar alls..
Och jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände andras barn nåt..
Idag har jag varit in till stan och handlat lite det som fattas såklart, och min karl följde med så jag gjorde lite fynd också...
I morgon blir det en heldag på mellandags rean med min dotter, härligt...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0